کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عذرخواهی مدیر فیس‌بوک در کنگره آمریکا

مهر , 22 فروردين 1397 ساعت 10:34

گروه فناوری: مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک با حضور در جلسه استماع کنگره آمریکا که به دنبال رسوایی های اخیر این شبکه اجتماعی برگزار شد، مجبور به عذرخواهی شد.


به گزارش لس آنجلس تایمز، وی در این جلسه فیس بوک را شرکتی خوش بین به آینده و ایده آل گرا توصیف کرد و افزود: در بخش عمده ای از حیاتمان بر روی کارهای خوبی متمرکز شدیم که ارتباط مردم با یکدیگر را ممکن می کند. اما حالا مشخص شده که برای جلوگیری از استفاده از این ابزار برای آسیب زدن به دیگران به اندازه کافی فعالیت نکرده ایم.وی افزود: این مساله منجر به انتشار اخبار جعلی، دخالت خارجی در انتخابات ، نفرت پراکنی، سوءاستفاده های برخی توسعه دهندگان و نقض حریم شخصی شد.دیدگاه ما در مورد مسئولیتمان به اندازه کافی گسترده نبود و این اشتباه بزرگی بود. این اشتباه من بود و من متاسفم.زاکربرگ اعتراف کرد که این شرکت در زمینه حفاظت از داده های خصوصی کاربران کوتاهی کرده و این مساله جنجال اخیر مربوط به کمبریج آنالیتیکا را هم در برمی گیرد.

وی تصریح کرد: این شرکت در حال تحقیق در مورد عملکرد تمامی اپلیکیشن هایی است که از طریق فیس بوک به حجم زیادی از داده های کاربران در گذشته دسترسی داشته اند و گفت: اگر بفهمیم کسی از این اطلاعات به شیوه ای نادرست استفاده کرده، جلوی دسترسی شان به فیس بوک را می گیریم.زاکربرگ قول داد جلوی تکرار چنین حوادثی را در آینده بگیرد.وی ماموریت اصلی فیس بوک را متصل کردن کاربران به یکدیگر و افزایش نزدیکی آنها توصیف کرد و گفت: تا زمانی که من مدیرعامل فیس بوک هستم توسعه دهندگان و اگهی دهندگان به اولویتی برتر از اولویت مذکور مبدل نمی شوند.در ادامه این جلسه تعدادی از سناتورهای آمریکایی سوالاتی را در مورد مقررات قانونی فیس بوک، ضرورت افزایش قانون گذاری در این شرکت، نحوه رسیدگی به تخلفات شرکت کمبریج انالیتیکا و غیره مطرح کردند.


کد مطلب: 147183

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/147183/عذرخواهی-مدیر-فیس-بوک-کنگره-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir