به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۴۷۲۰۷
وزیر جنگ اسراييل:

هرگز اجازه حضور ایران در سوریه را نمی‌دهیم

گروه بين‌الملل: وزیر جنگ اسراييل گفت که این رژیم تمام تلاش خود را برای متوقف کردن ایران در سوریه خواهد کرد.
هرگز اجازه حضور ایران در سوریه را نمی‌دهیم
آویگدور لیبرمن گفت که این رژیم اجازه نمی‌دهد ایران پایگاه نظامی ثابتی در سوریه برای خود ایجاد کند. به نوشته روزنامه هاآرتص، لیبرمن روز سه‌شنبه در حضور خبرنگاران گفت: ما به هر بهایی باشد اجازه حضور پایدار ایران در سوریه را نمی‌دهیم. ما هیچ راه دیگری نداریم. اینکه ایران برای حضور ثابت نظامی در سوریه اجازه یابد، به این معنی است که بپذیریم ایران ما را خفه کند.  لیبرمن اما اتهام روسیه و دولت سوریه را مبنی بر دخالت رژیم صهیونیستی در حمله هوایی موشکی به پایگاه هوای تی‌۴ در حمص تایید نکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز روز دوشنبه از دخالت رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به این پایگاه سخن گفت و آن را شدیدا محکوم کرد. بهرام قاسمی این حمله را در راستای تقویت تروریست‌ها خواند.وی گفت: این حمله نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است و مغایر با تمامی قوانین و موازین بین‌المللی است که تنها شرایط بحرانی در سوریه و معادلات منطقه را پیچیده‌تر می‌کند. همچنین علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب روز سه‌شنبه با دفاع از تمامیت ارضی سوریه و دولت بشار اسد تاکید کرد که این جنایت قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند. در پی حمله روز یک‌شنبه به فرودگاه تی‌۴ استان حمص در سوریه دست کم ۱۴ نفر کشته شدند.

تصاویر محل حمله موشکی به فرودگاه T۴

حدود 17 موشک به یکی از ساختمان محل استقرار مستشاران ایرانی برخورد کرده است. در این حمله موشکی كه توسط جنگنده‌هاي رژيم اسراييل صورت گرفت 7 نفر از نيروهاي ایرانی جان خود را از دست داده و تعدادی مجروح شده‌اند.