به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۱۴۷۲۳۳

دلالان سنگر را حفظ کردند!

گروه اقتصادی: باتوجه به عرضه نشدن دلار ۴۲۰۰ تومانی به صرافی‌ها، مشاهدات از بازار ارز حاکی از خلوت‌تر شدن بازار و جمع شدن صف‌های طولانی خرید دلار است. اما دلالان همچنان در بازار هستند و به صورت نامحسوس دلار را ۵۳۰۰ تومان می‌خرند و ۵۵۰۰ تومان می‌فروشند.
بر اساس گزارش ایسنا از بازار ارز و صرافی‌های چهارراه استانبول و میدان فردوسی، متقاضیانی که روزهای اخیر برای خرید دلار صف های طولانی کشیده بودند و مقابل صرافی‌ها تجمع کرده بودند، امروز پراکنده شدند و بازار نسبت به روز گذشته آرام شده است.روز گذشته پس از جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت که بر اساس آن نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان اعلام شد، جمعیت گسترده‌ای به صرافی‌ها و بازار ارز هجوم آوردند و صف‌های طولانی را شکل دادند. اما باتوجه به عرضه نشدن دلار ۴۲۰۰ تومانی به صرافی‌ها، بر خلاف دیروز بازار امروز بازار ارز چندان شلوغ نیست و بیشتر افراد صرفا از صرافی‌ها قیمت‌ها را سوال می‌کنند یا از پشت شیشه، تابلوی اعلان قیمت‌ها را رصد می‌کنند.
همانند بازار دیروز دلار ۴۲۰۰ تومانی توسط صرافی‌ها فروخته نمی‌شود و صرفا این نرخ روی تابلوی اعلان قیمت‌ صرافی‌ها مشاهده می‌شود. اما دلالان و دستفروشان همچنان در بازار به شکل نامحسوسی فعال هستند و دلار را با نرخی در حدود ۵۳۰۰ تومان خریداری و با نرخ ۵۵۰۰ تومان می‌فروشند.همچنین مانند روزهای قبل حضور نیروهای انتظامی و تعزیرات حکومتی در بازار ارز پررنگ است و بازار را کنترل می‌کنند.گفتنی است که روز گذشته بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط به متقاضیان قانونی یعنی فعالان اقتصادی اعم از صادرکنندگان و واردکنندگان تعلق می‌گیرد و وشرایط فروش ارز مسافری و دانشجویی نیز مشخص می‌شود.
برچسب ها: صرافی دلالان دلار