به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۱۴۷۲۶۱

افزایش آزادی‌های اجتماعی زنان عربستانی/عكس

گروه عكس: مشارکت اجتماعی زنان و دسترسی به فرصت‌های برابر با مردان یکی از اولین گام‌های زنان عربستان در مبارزه بر سر به دست آوردن حقوق خود بوده است.
افزایش آزادی‌های اجتماعی زنان عربستانی/عكس
هر چند علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیری که در سال‌های اخیر در حوزه حقوق اجتماعی زنان در عربستان دیده می‌شود اما هنوز راه طولانی و دشواری برای رسیدن به برابری اجتماعی میان زنان و مردان در جامعه پدرسالار عربستان وجود دارد.
با همه این دشواری‌ها زنان عربستانی سرانجام توانستند از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی با حضور در استادیوم‌های ورزشی مسابقات را از نزدیک تماشا کنند، در آموزشگاه‌های رانندگی ثبت نام کنند، کنسرت‌های موسیقی و نمایشگاه مد راه‌اندازی کنند و همچنین تابوی آوازخوانی در تلویزیون دولتی را بشکنند. اما تمام این تغییرات ناشی از تصمیمات محمد بن سلمان ولیعهد متنفذ سعودی در راستای اصلاحات اجتماعی است. برخی تحلیلگران علت تصمیمات ولیعهد سعودی را تنها برای نزدیکی به کشورهای غربی و اصلاح چهره رادیکال عربستان در جامعه جهانی می‌دانند و بر همین اساس معتقدند زنان این کشور برای رسیدن به فرصت‌های برابر، مسیری طولانی در پیش رو خواهند داشت. با این همه زنان از زمان آغاز اصلاحات اجتماعی تصاویری از سبک جدید زندگی در عربستان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. امیره الترکستانی یکی از این زنان است. او استاد گرافیک در کالج بین‌المللی جده است و شروع به انتشار تصاویری از زندگی‌اش در شبکه‌های اجتماعی کرده است تا تصور عموم مردم جهان نسبت به زندگی محدود زنان عربستانی را بهبود بخشد. در ادامه تصاویر این استاد گرافیک را ببینید:  عکس‌ها: رویترز
مرجع : فرارو
برچسب ها: زنان عربستانی