به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۱۴۷۲۶۲

حق‌شناس: مگر اینجا سوییس است؟

گروه سیاسی: حق‌شناس در واکنش به نامه علی مطهری در مورد استعفای شهردار تهران گفت:‌ «از آقای مطهری می‌پرسم مگر اینجا سوئیس است که چنین پیشنهادی مطرح کردند؟! من از ایشان گله‌مندم که متناسب با فضا و ساختاری که در آن هستیم صحبت نمی‌کنند. آقای مطهری یک نمونه از این دست شکایت‌ها نشان دهد که به نتیجه رسیده باشد تا ما بتوانیم شکایت کنیم.»
حق‌شناس: مگر اینجا سوییس است؟
محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران که در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) شورا به اظهارات دادستان کل کشور درباره استعفای نجفی اعتراض کرده می‌گوید: «هیات رئیسه شورای شهر تهران باید نسبت به اظهارات آقای منتظری موضع‌گیری صریح‌تر و روشن‌تری نشان می‌داد.» او در همین حال به اظهارات علی مطهری که گفته بود اعضای شورا باید از دادستان کل کشور شکایت کنند، واکنش نشان داد و گفت: «من از آقای مطهری می‌پرسم مگر اینجا سوئیس است که چنین پیشنهادی کردند.گزارش تخلفات شهرداری سابق به قوه قضائیه ارائه شد اما پاسخی دریافت نکردیم. حالا از چه کسی به چه کسی باید شکایت کنیم!»
 
حق‌شناس : «بعد از تصمیمی که دیروز شورای شهر تهران گرفت، برخی از دوستان من جمله آقای علی مطهری همراه با اصلاح‌طلبان موضع گرفتند و نسبت به مداخله آقای دادستان که به‌زعم همه دوستان و حقوقدانان خارج از اختیارات قانونی بود اعتراض کردند. من هم دیروز در تذکری که به هیات رئیسه شورای شهر دادم این بحث را مطرح کردم، اینکه هیات رئیسه باید نسبت به اظهارات آقای منتظری موضع‌گیری صریح‌تر و روشن‌تری نشان می‌داد.»‌حق‌شناس در ادامه از اظهارات برخی که رأی اعضای شورای شهر به استعفای نجفی را به دلیل تهدیدهای دادستان کل کشور دانسته بودند، گلایه کرد و گفت: «متاسفانه برخی از دوستان عمل مستقل شورای تهران را به حساب فشار غیرقانونی و اظهارات نامتناسب حوزه‌های قدرت تعبیر کردند که دور از انصاف است و با واقعیات هم نمی‌خواند.»
 
او افزود: «قطعاً شورای شهر موضعش روشن بود و حتی روز اول هم وقتی اکثریت اعضا با استعفا مخالفت کردند دقیقاً می‌خواستند همین پیام را برسانند که در برابر فشارها تسلیم نمی‌شوند. کسانی که در دور اول با استعفای آقای نجفی مخالفت کردند گفته بودند ما با استعفا مخالفت می‌کنیم اما اگر نجفی تمکین نکرد استعفا را قبول می‌کنیم. بنابراین موافقت دیروز اعضای شورا با استعفا هیچ ارتباطی با فشارها نداشت و قطعاً اگر آقای نجفی برای ماندن تردید نمی‌کرد اکثریت اعضا اجازه دخالت هیچ نهادی را نمی‌دادند.»حق‌شناس تاکید کرد که تصمیم شورا در موافقت با استعفای نجفی تصمیم مستقلی بود و ربطی به فشارها نداشت.
 
این عضو شورای شهر تهران سپس به نامه شب گذشته علی مطهری واکنش نشان داد. حق‌شناس با بیان اینکه «آقای مطهری گفتند که اعضای شورا از دادستان شکایت کنند» اظهار کرد: «تعجب من از آقای مطهری است. مگر ایشان در این کشور زندگی نمی‌کند!؟ آقای نجفی چندی پیش در گزارش صد روزه خود گزارشی از تخلفات شهرداری قبلی ارائه داد که این گزارش برای رسیدگی تحویل قوه قضائیه شد اما ما هیچ پاسخی دریافت نکردیم. تازه این گزارش درباره مسئله فساد بود که همه مسئولان ارشد نظام روی آن تاکید دارند و روی آن حساس هستند. حالا آقای مطهری می‌گوید ما از اظهارات یکی از مقامات ارشد شکایت کنیم؟! ما از ایشان باید به چه کسی شکایت کنیم؟ اگر جایی ظلمی واقع می‌شود مردم به ایشان شکایت می‌کنند ما به کجا شکایت کنیم؟»
مرجع : اعتمادآنلاین