کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اروپا بخاطر 'نقض حقوق بشر' تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کرد

23 فروردين 1397 ساعت 22:32

گروه بين‌الملل: پارلمان اروپا، به سبب آنچه آن را نقض حقوق بشر توسط دولت ایران می نامد، مجموعه تحریم‌هایش را علیه ایران گسترش داد.


به گزارش يورونيوز، اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را که نخستین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی علیه تهران وضع شد، تا ماه آوریل سال آینده تمدید کرد. این نهاد اروپایی روز پنجشنبه در حالی تحریم‌های خود علیه ایران را تمدید کرد که اخیرا برای تضمین توافق هسته‌ای با این کشور موسوم به برجام با چالش‌هایی روبرو بوده است. دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری ایالات متحده پیش‌تر اعلام کرده بود «مشکلات» این توافقنامه باید تا ۱۲ ماه مه امسال برطرف شود. درحالیکه اتحادیه اروپا مشتاق است برقراری این توافقنامه را تضمین کند. تحریم‌های اتحادیه اروپا همچنین شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر برای ۸۲ فرد و یک سازمان می‌شود. همچنین صادرات تجهیزاتی که برای سرکوب داخلی و کنترل ارتباطات به کار می‌روند نیز در میان این تحریم‌ها دیده می‌شود.

سازمان ملل متحد در ماه مارس اعلام کرده بود ایران، برخلاف اصول آزادی بیان، کنشگران و مخالفان سیاسی را دستگیر و شکنجه کرده و اعتراف‌گیری به زور را ادامه داده است.  این درحالی است که فرانسه پیش از این خواستار وضع تحریم‌هایی علیه برنامه موشکی تهران شده بود به این امید که به ایالات متحده نشان دهد اتحادیه اروپا در رابطه با برجام بر مواضع خود پا برجاست. اما ایتالیا که جزو مخالفان عمده تحریم بیشتر علیه ایران است استدلال می‌کند که این کار راه سرمایه‌گذاری در ایران را به روی شرکت‌ها و سازمان‌های اروپایی می‌بندد.

بریتانیا و آلمان حامی تحریم و پشتیبان فرانسه‌اند حال آنکه اتریش و اسپانیا همچون ایتالیا مخالف وضع تحریم‌های تازه علیه ایران اند. وزرای امور خارجه تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه آینده در لوگزامبورگ گردهم می‌آیند تا درباره وضع تحریم‌های تازه علیه ایران تصمیم‌گیری کنند.

 


کد مطلب: 147310

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/147310/اروپا-بخاطر-نقض-حقوق-بشر-تحریم-ها-علیه-ایران-تمدید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir