به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۴۷۳۴۷
ایران در آستانه قهرمانی

میرعمادی طلای پنحم تیم ایران را کسب کرد

گروه ورزشي: تکواندوکار وزن هفتم تیم نوجوانان ایران با برتری مقابل همه رقبای خود موفق به کسب پنجمین طلای تیم کشورمان در این مسابقات شد.
میرعمادی طلای پنحم تیم ایران را کسب کرد
به گزارش مهر، در ادامه دوازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان که با حضور 950 تکواندوکار از 118 کشور جهان به میزبانی تونس در سالن «ساله کورات» شهر الحمامات جریان دارد، محمد مهدی عمادی در وزن 68- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد. وی دور نخست استراحت داشت و سپس 18 بر8 «ایاد باراکات» از مصر را شکست داد و در ادامه 16 بر 3 «دیوربک توخلیبوئف» از ازبکستان را از پیش رو برداشت و سپس با پیروزی 16 بر 9  مقابل «بلابری» از مجارستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. عمادی در ایم مرحله هم «ایوان پالوسکی» از بلاروس را 26 بر 6  شکست داد و راهی مبارزه نهایی شد. این تکواندوکار نوجوان کشورمان در دیدار پایانی برابر «سی جی نیکولاس» آمریکایی 18 بر 10به پیروزی دست یافت و عنوان قهرمانی را کسب کرد. بعد از کسب طلا توسط حامد اصغری، حسین لطفی، امیرولی پور و امیرسینا بختیاری در سه روز گذشته، محمد مهدی میرعمادی طلای پنجم تیم کشورمان را در این رقابتها کسب کرد تا با برنز عرفان مرادی تیم کشورمان در آستانه قهرمانی قرار داشته باشد.
علی اشکوریان دیگر تکواندوکار کشورمان در مبارزات امروز و در وزن 73- کیلوگرم کار خود را با برتری 19 بر 10 برابر «میخائیل سوکولوف» از روسیه آغاز کرد و سپس 22 بر 8 «ساموئله بالیوا» از ایتالیا را شکست داد و در مرحله یک هشتم و در یک مبارزه برتر 16 بر 10 «جیهون سئونگ» از ره جنوبی را از پیش رو برداشت و در ادامه 19 بر12 «فاهد اسبیهی» از اردن را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. 
اشکوریان در این مرحله هم «بدرآچاب» از بلژیک را 14 بر 13 از پیش رو برداشت و راهی مبارزه پایانی شد. وی برای کسب مدال طلا باید با «آدرین وحتکویاک» از لهستان مبارزه کند.از تیم دختران ایران تا کنون هشت تکواندوکار به میدان رفته اند که تنها مبینا کولیوند موفق به کسب مدال برنز شده، کوثر اساسه، مبینا شاکری،  مریم حاجی علیزاده، غزل سلطانی، مهلا مومن زاده، یلدا ولی نژاد و مهسا کیادلیری با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شده اند.دوازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان عصر جمعه 24 فروردین ماه به پایان می رسد.