به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۴۷۴۷۹

ثبت بی خطر فعالیت مغز با پلیمر

گروه علمی: محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مواد پلیمری جدیدی تولید کردند که امکان ساخت مجموعه ای از میکروالکترودهای جدید را به منظور ثبت فعالیت های عمیق مغزی با بالاترین دقت ممکن فراهم می کند.
ثبت بی خطر فعالیت مغز با پلیمر
هریک از این میکرو الکترودها از هشت شاخه تشکیل شده است که هریک از آن ها به یک میکرو الکترود با قابلیت ثبت همزمان فعالیت 64 بخش از مغز متصل شده است. این ماده پلیمری که Parylene C نام دارد در مقایسه با میکروالکترودهای موجود در بازار که از جنس سیلیکون یا میکروسیم ساخته می شدند، آسیب کمتری به سلول ها و بافت اطراف خود وارد می کند. این پلیمر جدید با محیط زیست سازگار است و می توان آن را با استفاده از فناوری میکرو در قالب صفحات بسیار نازک تولید کرد که به خوبی در بخش های مختلف مغز جای می گیرند و با کمترین آسیب به سلول ها و بافت مغز امکان ثبت فعالیت آن را فراهم می کنند. 

تاکنون این الکترودها برای ثبت واکنش های الکترو فیزیولوژیک تک نورون های موجود در هیپوکامپ مغز مورد استفاده قرار گرفته اند. این الکتروها قادرند در موقعیت خاصی از هیپوکامپ قرار بگیرند و محاوره بین نورون ها را شنود کنند و با توجه به این که امکان استفاده همزمان از تعداد زیادی از این الکترودها وجود دارد، می توان اطلاعات بسیاری را در رابطه با ارتباطات بین نورون ها به دست آورد. محققان قصد دارند ابزاری را بسازند که تراکم الکترودهای بیشتری داشته باشند و بجای هشت الکترود، 64 الکترود در هر شاخه آن ها نصب شود و در مجموع امکان استفاده همزمان از چهار هزار الکترود در مغز فراهم شود.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: مغز پلیمر