به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۱۴۷۵۴۲

حمله به 2 منطقه تحت کنترل دولت سوريه

گروه بين‌الملل: نيمه شب گذشته صدای مهیب چند انفجار بزرگ در منطقه تحت کنترل دولت بشار اسد در منطقه روستایی جنوب حلب و همچنين ديرالزور شنیده شده است.
شهر نيمه ويران حلب در شمال سوريه
شهر نيمه ويران حلب در شمال سوريه
به گزارش رویترز، برخی از رسانه ها از حمله جنگنده ای ناشناس به منطقه اعزان در جنوب شرقي حلب خبر می دهند و گفته می شود یک پایگاه نظامی متحدان اسد بمباران شده است. برخی از رسانه ها هدف منفجر شده را انبار اسلحه مربوط به نیروهای ایرانی عنوان کرده‌اند. برخی از گزارش ها نیز این جنگنده را به اسرائیل نسبت داده اند. با این حال خبرگزاری‌های رسمی این روایت‌ها را تایید نکرده‌اند. خبرگزاری فرانسه گفته است که منطقه ای که انفجار در آنجا رخ داده محل حضور نیروهای ایرانی و افغان می‌باشد. رامی عبدالرحمان مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه (نزدیک به مخالفان) به شبکه العربیه گفت: انفجار رخ داده در جنوب شرق حلب مربوط به یکی از پایگاه استقرار لشکر فاطمیون بوده است. وی همچنین گفت تاکنون مشخص نیست هواپیمای ناشناس حمله‌کننده مربوط به چه کشوری بوده است. همزمان با انتشار خبر حمله یک جنگنده ناشناس به یک انبار مهمات در بلندی‌های «عزان» جنوب حلب؛ رسانه‌های ترکیه خبر از وقوع انفجارهای بزرگ در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در دیرالزور داده‌اند. طبق برخي اخبار غير رسمي، حداقل دو جنگنده ناشناس مواضع نيروهاي حامي بشار اسد را در نيمه شب بمباران و منطقه را ترك كردند.

هشدار ترامپ: آمریکا آماده حمله مجدد به سوریه است
در همين حال، دونالد ترامپ به دولت سوریه هشدار داده است در صورتی که این کشور باردیگر دست به حمله شیمیایی بزند، آمریکا "آماده" است تا مجددا به این کشور حمله کند.