کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لیبرمن: فعالیت اسرائیل در سوریه محدود نمی‌شود

بازرسان هنوز به غوطه شرقي راه نيافته‌اند

27 فروردين 1397 ساعت 23:25

گروه بين‌الملل: وزیر جنگ اسراييل گفت: درخواست روسیه برای محدود کردن فعالیت‌های خود در سوریه را نمی‌پذیرد.


«اویگدور لیبرمن» اعلام کرد این رژیم به درخواست روسیه عمل نکرده و فعالیت‌های خود در سوریه را محدود نمی‌کند. لیبرمن گفت: «آزادی عمل خود را حفظ می‌کنیم. در رابطه با حفظ امنیت خود، هیچ محدودیتی را نمی‌پذیریم اما نمی‌خواهیم روسیه را تحریک کنیم. در سطح افسران عالی رتبه با آنها ارتباط مستقیم داریم.» وزیر جنگ اسرائیل در ادامه اظهارات خود، بار دیگر ایران را به تلاش برای دخالت در امور کشور‌های منطقه متهم کرد.
 
تیم بازرسان را هنوز به دوما راه نداده‌اند
در حاليكه دو روز است بازرسان سازمان ملل وارد دمشق شده‌اند، اما رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی مي‌گويد: بر اساس گفته‌های مسئولان روس و سوری مبنی بر اینکه تدابیر امنیتی تکمیل نشده است، تیم بازرسان هنوز وارد دوما نشده است. وی تاکید کرد: تیم بازرسان درخصوص حمله شیمیایی دوما متشکل از ۹ تن است. ما از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم تا در اطلاعاتی که پیرامون حمله شیمیایی در دوما جمع آورده کرده است، با ما همکاری و مشارکت داشته باشد. وی گفت: مسئولان سوری مصاحبه ۲۲ شاهد عینی را به تیم بازرسی ارائه داده‌اند که می‌توان این شاهدان را در دمشق حاضر نمود. اين در حاليست كه برخي منابع آمريكايي و غربي، راه ندادن بازرسان به شهر منهدم شده دوما كه خالي از سكنه شده است را در راستاي محو آثار حملات شيميايي ارزيابي كرده‌اند.

نخست وزیر بریتانیا:
حملات به سوریه ممکن است ادامه داشته باشد

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه در مجلس عوام این کشور اعلام کرد که حملات به سوریه ممکن است ادامه داشته باشد. این اولین سخنرانی خانم می مقابل نمایندگان بریتانیا پس از حملات جمعه شب ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه به مواضع دولت بشار اسد در سوریه بود. او اعلام کرد که «تمام نشانه‌ها» بیانگر آن بوده که در سوریه حمله شیمیایی روی داده است و بر این اساس رژیم اسد باید سرزنش شود. خانم می افزود که لندن در حمله به تسلیحات شیمیایی بشار اسد تنها بوده و این کار، از نظر «اخلاقی و قانونی» کارِ درستی بوده است. او خاطرنشان کرد که شاهدان حملات شیمیایی گفته بودند که در جریان این حمله از بمب‌های بشکه‌ای استفاده شده و این بمب‌ها از هلی کوپتر به بیرون انداخته شده‌اند؛ اما هیچ گروه دیگری، نه نیروهای داعش و نه شورشیان، از هلی کوپتر استفاده نمی‌کنند. خانم می تاکید کرد سه کشور حمله کننده از آن رو منتظر نتیجۀ تحقیقات کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی نشده‌اند که حملات به غیرنظامیان ممکن بود همچنان ادامه پیدا کند؛ علاوه بر این تلاش‌هایی وجود داشت تا تحقیقات بازرسان در منطقه متوقف شود. درواقع رژیم سوریه و روس‌ها همین حالا نیز مانع از انجام این تحقیقات شده‌اند. نخست‌وزیر بریتانیا همچنین تاکید کرد که نقاطی که توسط موشکهای لندن، پاریس و واشنگتن هدف حمله قرار گرفته‌اند، ساختمان‌هایی خالی نبوده‌اند.


کد مطلب: 147725

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/147725/بازرسان-هنوز-غوطه-شرقي-راه-نيافته-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir