کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۱۸ معرفی شدند

ایرنا , 28 فروردين 1397 ساعت 10:12

گروه فرهنگ و هنر: جایزه اصلی پولیتزر 2018 در حوزه خبری به نشریه نیویورک تایمز و نیویورکر برای تهیه و انتشار گزارش‌هایی از آزارهای جنسی برخی چهره‌های سرشناس آمریکایی اختصاص یافت.


این افشاگری‌ها سال گذشته دامان بسیاری از چهره‌های سیاسی، سینمایی و رسانه‌ای آمریکا از جمله «هاروی واینستین» تهیه کننده با سابقه هالیوود، «کوین اسپیسی» بازیگر سرشناس، «مت لاور» مجری شبکه تلویزیونی ان.بی.سی و برخی نمایندگان کنگره از جمله «آل فرانکن» و «جان کانیرز» را گرفت.سلسله رویدادهای مذکور در نهایت به شکل‌گیری جنبشی اجتماعی از سوی زنان منجر شد و نشریه تایم با در نظر گرفتن نام «سکوت‌شکنان» برای قربانیان آزارهای جنسی، آن‌ها را به عنوان شخصیت سال 2017 خود برگزید.از دیگر برندگان پولیتزر امسال می‌توان به خبرنگان نیویورک تایمز و واشنگتن پست برای پوشش خبری تحولات مرتبط با پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد که به طور مشترک جایزه حوزه «گزارشگری داخلی» را به دست آوردند.

واشنگتن پست همچنین به موجب افشای بدرفتاری جنسی چند دهه پیش «روی مور» نامزد سنای آمریکا از حزب جمهوریخواه، برنده جایزه بخش «گزارشگری تحقیقی» شد.جایزه پولیتزر 2018 در حوزه ادبیات داستانی هم به رمان «کمتر» اثر «آندرو شان گریر» نویسنده آمریکایی رسید.«پولیتزر» مجموعه جوایزی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که از معتبرترین جوایز دنیا به حساب می‌آید. این جایزه از سال ۱۹۱۷ به صورت سالانه با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اعطاء می‌شود. جایزه «پولیتزر» به ‌نام بنیان‌گذار آن «جوزف پولیتزر» روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی قرن نوزدهمی نام‌گذاری شده‌ است.


کد مطلب: 147731

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/147731/برندگان-جایزه-پولیتزر-۲۰۱۸-معرفی-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir