به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۴۷۷۵۱
احسان کرمی: برخی نقدها به «هیات مدیره» را می‌پذیرم

تلویزیون است یا رادیوی تصویری؟!

گروه فرهنگي: احسان کرمی درباره تاثیر نوع برنامه‌سازی بر متفاوت شدن برنامه‌های تلویزیون گفت: هنوز از ۲۰ درصد جذابیت سلبریتی‌ها هم در تلویزیون استفاده نشده و این مساله به ضعف برنامه‌سازی در تلویزیون برمی‌گردد.
تلویزیون است یا رادیوی تصویری؟!
این مجری و بازیگر که اخیرا در سریال نوروزی «هیات مدیره» ایفای نقش کرده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تعدد برنامه‌های تلویزیونی که با محوریت حضور بازیگران و سلبریتی‌ها ساخته می‌شوند، اظهار کرد: به نظرم ایراد چنین برنامه‌ها از مهمانان نیست، بلکه از شکل برنامه‌سازی است. اگر برنامه‌سازهای صاحب فکر، ایده، به‌روز و باسلیقه در تلویزیون مشغول به کار شوند طبیعتا این روند از بین می‌رود. همان‌طور که تعداد کمی از برنامه‌های گفت‌وگو محور همین مهمانان را دعوت کرده‌اند اما به دلیل اینکه شکل برنامه متفاوت بوده، گفت‌وگوها نیز جذاب شده است. در این راستا می‌توان به برنامه‌های «خندوانه» و «دورهمی» اشاره کرد، همچنین برنامه «خوشا شیراز» و «زنده‌رود» نیز در دوره کوتاهی به خوبی عمل کردند. پیش از این برنامه‌ها نیز «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» آقای رشیدپور را داشتیم یا می‌توان از برنامه «ماه عسل» هم نام برد. در واقع تکرار در برنامه‌ها به ضعف برنامه‌سازان هم برمی‌گردد.کرمی درباره تکرار برخی چهره‌ها در تلویزیون توضیح داد: بخشی از بازیگران به گفت‌وگوی تلویزیونی تمایل ندارند و تعدادی هم افرادی هستند که تلویزیون تمایل ندارد آن‌ها را در قاب خود داشته باشد. این مسائل می‌تواند همه جا اتفاق بیفتد و نمی‌توان گفت هر بازیگری که در تلویزیون دیده نمی‌شود، به دلیل ایجاد محدودیت تلویزیون است.صداپیشه عروسک «عزیزم ببخشید» در «کلاه قرمزی» با اشاره به لزوم بهره‌گیری بهتر از حضور بازیگران در برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: به نظرم هنوز از ۲۰ درصد جذابیت سلبریتی‌ها هم در تلویزیون استفاده نشده است و این مساله به ضعف برنامه‌سازی در تلویزیون برمی‌گردد. در واقع تلویزیون ما بیشتر یک رادیو تصویری شده است که دو نفر می‌نشینند و گفت‌وگو انجام می‌دهند و هیچ جذابیتی ندارد.

او ادامه داد: به نظرم باید ساختار برنامه‌سازی، تعدد ساخت برنامه‌ها و چارت سازمانی تلویزیون تغییر کند. ما تعدد تصمیم‌گیری در تلویزیون را داریم که خوب نیست و تعدد سلیقه‌ها و تنوع سلیقه غیرضابطه‌مند را در تلویزیون می‌بینیم که ضربه‌زننده است. امیدوارم تلویزیون در ساختار خود تغییر ایجاد کند به دلیل اینکه اگر با همین روند پیش برود روز به روز از سایر رسانه‌های رقیب عقب خواهد افتاد.
این مجری در همین راستا به برنامه‌های نوروزی تلویزیون اشاره کرد و گفت: به نظرم نوروز تجربه خوبی بود و نشان داد که با ساخت برنامه‌ها و سریال‌های خوب با همان ضوابط رادیو و تلویزیون خودمان می‌توانیم مخاطبان را جذب کنیم.او درباره هدیه گرفتن بازیگران از برنامه‌سازان بیان کرد: زمانی که یک بازیگر به تلویزیون دعوت می‌شود قطعا بابت زمانی که می‌گذارد مبلغ یا هدیه‌ای را دریافت می‌کند که مساله عجیبی نیست و من تا به حال ندیده‌ام کسی دعوت شود و مبلغ یا هدیه‌ای نگیرد.

کرمی در بخش دیگری از گفت‌وگو به سریال «هیات مدیره» که ۱۵ قسمت آن در نوروز ۹۷ به روی آنتن شبکه پنج سیما رفت، اشاره کرد و گفت: هیچکدام از عوامل کار دلشان نمی‌خواست که این سریال در نوروز به روی آنتن برود و قرار ما این نبود که سریال در نوروز آماده شود. ما در بهترین حالت می‌توانستیم «هیات مدیره» را برای پخش ماه رمضان برسانیم بنابراین با توجه به این شرایط دچار عجله شدیم و این اتفاق خوبی نبود. متأسفانه ساعت پخش مناسبی هم نداشتیم و در واقع مدیران تصمیم گرفتند که این سریال در نوروز پخش شود و من دلیلش را نمی‌دانم.این بازیگر به بخشی از انتقادهایی که به سریال «هیات مدیره» شده است، اشاره و اظهار کرد:‌ بخشی از نقدها درباره ضعف قصه را به عنوان مخاطب و بازیگر می‌توانم بپذیرم. به نظرم ما در قصه گره کم داشتیم و داریم و در قسمت‌های پیش‌رو هم مدام کمتر می‌شود و قرار است که روند آرام‌تری داشته باشیم.او ادامه داد: مخاطب زمانی که سریالی را در نوروز می‌بیند توقع دیگری دارد اما باید در نظر داشت که سریال نوروزی ۱۵ قسمت است نه ۳۴ قسمت. سریال قرار بود که روند آرامی داشته باشد تا به ریتم مناسب برسد و بعد هم فرود بیاید اما پخش نوروز باعث شد که برنامه‌ها بهم بریزد اما من منکر این نقد نیستم که در بعضی جاهای قصه می‌توانستیم تجربه بهتری را به بیننده بدهیم.کرمی با اشاره به اتفاقاتی که در لوکیشن سریال رخ می‌دهد، اضافه کرد: ما در لوکیشنی کار می‌کنیم که برخی اتفاقات و شرایط، واقعی است. برای مثال یک آپارتمان مشکل آب، برق، آسانسور دارد و گروه فیلمبرداری ما نیز آن را تجربه کرده‌اند. در واقع اغلب ساختمان‌هایی که در منطقه لوکیشن سریال ساخته می‌شود این اتفاقات برایشان افتاده است.بازیگر سریال «هیات مدیره» به تعداد قسمت‌های این سریال اشاره کرد و گفت:‌ فعلا قرار است که ۳۲ تا ۳۴ قسمت سریال را به شبکه پنج تحویل دهیم تا مدتی گروه به دلیل خستگی به استراحت بپردازد و سپس اگر توافقی حاصل شد ممکن است تعداد قسمت های سریال به ۱۰۰ هم برسد. تا آنجا که من می‌دانم شبکه پنج مصر است که ما ۱۰۰ قسمت سریال تولید کنیم اما باید شرایط خود را بسنجیم تا بفهمیم امکان دارد یا نه. ما در حال حاضر همچنان مشغول تصویربرداری سریال هستیم.