به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۴۷۷۹۴

حمله مجدد به دو پایگاه نظامی سوریه

گروه بين‌الملل: بامداد امروز هم فرودگاه نظامي الضمير در حومه دمشق و الشعیرات در حمص بار دیگر مورد حمله هواپیماهای ناشناس که احتمالا اسراییلی هستند قرار گرفت و صدای انفجارهای مهیب در دمشق و حمص شنیده شد.
حمله مجدد به دو پایگاه نظامی سوریه
در همين رابطه، وزارت دفاع آمريكا- پنتاگون اعلام کرد: آمریکا هیچ دخالتی در حمله‌های موشکی بامداد سه‌شنبه به پایگاه‌های هوایی سوریه نداشته است.
اين در حاليست كه سانا خبرگزاری دولتی سوریه می گوید پدافند هوایی این کشور دوشنبه شب چند موشک را در آسمان این کشور رهگیری کرده است. بنا به اعلام این خبرگزاری این موشکها وارد حریم هوایی سوریه در استان حمص شده بودند. تلویزیون دولتی سوریه ضمن پخش تصاویری از موشکهای رهگیری شده از «تهاجم» به این کشور سخن گفت. هر چند در گزارش این رسانه اشاره ای به عامل یا عاملان این حمله نشده است.
رسانه های نزدیک به دولت سوریه و متحدانش به نقل از منابعی در ارتش این کشور تعداد موشکهای پرتاب شده به سمت پایگاه شعیرات در استان حمص را شش موشک اعلام کرده است.
همزمان شبکه المیادین به نقل از منابع سوری از رهگیری سه موشکی خبر می دهد که به سمت پایگاه هوایی ضمیر در ریف دمشق پرتاب شده بود.

حملات موشکی دوشنبه شب به پایگاه های هوایی شعیرات و ضمیر حدود ۷۲ ساعت پس از حملات موشکی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به چند مرکز متعلق به رژیم سوریه صورت می گیرد. وزارت دفاع آمریکا هر گونه دخالت ارتش این کشور و متحدان آن در حملات دوشنبه شب را رد کرده است. سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به پرسشی در مورد گزارشهای منتشر شده از حمله موشکی به دو پایگاه هوایی سوریه از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد. اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه تاکنون بارها مواضع و کاروان های متعلق به شبه نظامیان متحد دولت سوریه را مورد هدف قرار داده است.

آمریکا سال گذشته پایگاه هوایی شعیرات را پس از حمله شیمیایی خان شیخون مورد هدف قرار داده بود. واشنگتن رژیم سوریه را مسئول حمله شیمیایی به خان شیخون که دست‌کم ۷۰ کشته بر جا گذاشت، معرفی کرد. به گفته مخالفان مسلح دولت سوریه پایگاه هوایی ضمیر در استان ریف یکی از پایگاه های اصلی مورد استفاده نیروهای دولتی این کشور در عملیات اخیر برای بازپس گیری منطقه غوطه شرقی بود.