به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۱۴۷۸۳۹

بازگشت چهره نامطلوب به جشنواره کن!

گروه فرهنگ و هنر: «تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن از بازگشت احتمالی «لارس فن تریه» کارگردان جنجالی دانمارکی به کن خبر داد.
بازگشت چهره نامطلوب به جشنواره کن!
«تیری فرمائو» در مصاحبه با رادیو Europe ۱  در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت «لارس فن تریه» به جشنواره کن توضیح داد: «پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن تلاش‌های بسیاری زیادی برای حذف عنوان «چهره نامطلوب» از «فن تریه» انجام داده و معتقد است زمان آن فرا رسیده فضای مجددی در اختیار او قرار دهیم و این احتمال وجود دارد جدیدترین ساخته وی «خانه‌ای که جک ساخت» به جشنواره امسال دعوت شود.این کارگردان ۶۱ ساله که در سال ۲۰۰۰ با فیلم «رقصنده در تاریکی» برنده نخل طلای کن شده است، در سال ۲۰۱۱ و در جریان نشست خبری فیلم «مالیخولیا» گفت: "من فهمیدم که واقعاً یک نازی هستم. خانواده من آلمانی بودند و این برای من لذت بخش است. چه می‌توانم بگویم؟ من هیتلر را درک می‌کنم و  با او کمی همدردی می‌کنم".

اظهارت «فن تریه» با واکنش رئیس وقت جشنواره کن روبه رو شد که با صدور بیانیه وی را «عنصر نامطلوب کن» خواند و  از جشنواره اخراج کرد.«فن تریه» در ابتدا عذرخواهی کرد اما کمی بعد عذرخواهی خود را پس گرفت و با تیشرتی که روی آن "عنصر نامطلوب کن" حک شده بود در جشنواره فیلم برلین حضور یافت.وی پیش از اخراج از جشنواره کن در سال ۲۰۱۱، ۹ فیلم خود را در این رویداد سینمایی رونمایی کرده بود و علاوه بر کسب نخل طلای سال ۲۰۰۰ با فیلم «رقصنده در تاریکی»، در سال ۱۹۹۸ نیز با «شکستن امواج» جایزه بزرگ هیئت داوران را زا آن خود کرده است.«تیری فرمائو» در ادامه مصاحبه‌اش اعلام کرد «آندری زویاگینتسف» کارگردان روسی که سال گذشته با فیلم «بی‌عشق» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران کن شد، امسال یکی از اعضای هیئت داوران بخش رقابتی به ریاست «کیت بلانشت» است و هم‌اکنون مشغول یادگیری زبان انگلیسی برای برقرای ارتباط بهتر با دیگر اعضاء است.

وی همچنین اعلام کرد سایر اعضای هیئت داوران بخش رقابتی نیز به زودی معرفی خواهند شد. «فرمائو» در نشست خبری اعلام فیلم‌های کن در هفته گذشته نیز اعلام کرده بود طی روزهای آینده چند فیلم جدید به فهرست جشنواره اضافه خواند شد و در این میان فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» از «لارس فن‌تریه» و «هایلایف» از «کلر دنیس» از شانس بالایی برخوردار هستند.هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه‌ می دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح می‌شود و تا ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جشنواره کن