به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۴۷۸۷
معاون اول رییس جمهور:

اقتصاد کشور به تحرک جدی نیاز دارد

گروه اقتصادي: معاون اول رییس جمهور گفت: آیا این خدمت به کشور است که برای یک تحصلیکرده نتوان اشتغال به وجود آورد؟
اقتصاد کشور به تحرک جدی نیاز دارد
اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت جناب‌ آقای دکتر روحانی در مقطعی کار خود را شروع کردند که کشور با مشکلات پیچیده‌ای روبه رو است و هم در بخش داخل مخصوصا در بخش اقتصاد و به طور ویژه در بخش زندگی و معیشت مردم و هم در بخش‌های توسعه کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که همواره در تاریخ درخشیده بنابراین علاقه‌مند هستیم و باید خدمتی کنیم که ایران همچنان درمنطقه و دنیا سربلند باشد ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار کند.

وی ادامه داد: مهم این است که مردم به این‌که این دولت و جناب آقای روحانی موفق شوند که مشکلات را بردارند امید بستند، بنابراین باید از امید ایجاد شده حراست و آن را به واقعیت تبدیل کرد، ضمن این‌که باید از این‌که این امید به یاس تبدیل شود نیز جلوگیری کرد و در این راستا نیازمند حمایت همه دوستان در مجموعه‌های مختلف هستیم و دولت با تمام وجود عشق و علاقه خود از همه کسانی که خود را عضوی از این نظام می‌دانند، دعوت می‌کند که آن را در جهت رفع مشکلات نقد کند و ما در دولت نقد دوستان را یک ودیعه الهی می‌دانیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه ضمن این‌که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وزارتخانه‌های کشور دانست، گفت: اگر مجموعه‌ای که مسوولیتی پذیرفته، نتواند کار کند و تحلیل خوبی از آینده بخش خود داشته باشد، ممکن است همواره دنبال‌روی کارهای گذشته باشد در همین مسیر یکی از جاهای که نیازمند تحلیل دقیق است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما در این بخش در جهت اداره کشور نیازمند زیرساخت‌های اساسی درون بخش‌ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم چند سال قبل وقت زیادی را برای پرداخت قبض آب و برق خود در بانک‌ها صرف می‌کردند، اما هم اکنون می‌بینیم که با موبایل و دستگاه ای‌تی ام می‌شود، این قبوض را پرداخت کنیم، حجم وسیعی از وقت مردم بدین شکل صرفه‌جویی می‌شود و مطمئن هستم که بخش وسیعی از ترافیک تهران که وقت بسیاری ارزشمندی از مردم می‌گیرد با کار مبنایی در وزارت ارتباطات حل خواهد شد باید بررسی کرد که آیا همه این آمد و رفت‌ها ضروری است یا اینکه به دلیل عدم ارائه خدمات و یا سرویس‌های لازم است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در زمان آقای خاتمی مجموعه‌هایی در بحث دولت الکترونیک انجام شد ولی آیا هنوز این اتفاق افتاده است، چرا باید 500 هزار شغل در دولت ایجاد کنیم؟ وی با بیان این‌که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش درآمدی کشور است، گفت: در اینجا درآمد می‌تواند به معنای واقعی شکل بگیرد چنانچه تراوشات مغزی جوانان را می‌تواند به درآمد تبدیل کرد. مجموعه‌ای از دانشجویان و تحصلیکرده و اساتید در سطح بالا در همین راستا در همین دانشگاه‌ها هستند، بنابراین چرا نباید سطح درآمد کشور ایران از تولید نرم‌افزار به حد قابل قبولی برسد.

وی در ادامه گفت: دامنه کار در این وزارتخانه بسیار وسیع است، حال درباره این که بخش‌هایی از این وزارتخانه در این مقطعی منفک شده و به جاهای دیگر داده شده است، حتما به دلیل خدمت بیشتر بوده اما قرار نبود، به جایی برسد که دوستان وزارت ارتباطات ببینند که مثلا مرکز تحقیقاتشان به جای دیگر رفته و در همین راستا مطمئنا این مشکلات با بررسی به سرعت حل و فصل خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: در مقطع فعلی که اقتصاد کشور به تحرک جدی نیاز دارد، ما باید برای ایجاد اشتغال در کشور به شدت کار کنیم هم اکنون می‌بینیم بیکاری به سطح تحصلیکرده‌های ما رسیده است و امروز به جوانانی که با سختی‌ها در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی و حتی دولتی لیسانس و فوق‌لیسانس می‌گیرند می‌شود گفت که کارهای سطح پایین انجام دهند؟ وی افزود: آیا این خدمت به کشور است که برای یک تحصلیکرده نتوان اشتغال به وجود آورد در همین راستای یکی از همین جاهای که بتواند اشتغال ایجاد کند همین وزارتخانه ارتباطات وفناوری اطلاعات است.