به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۴۷۸۷۴

ادامه‌ی اعزام‌های غیرقانونی دختران رزمی‌کار

گروه ورزشي: اعزام‌های غیر قانونی دختران رزمی‌کار ایران به مسابقات غیر قانونی درون رینگی، همچنان ادامه دارد و کسی پاسخگو نیست.
ادامه‌ی اعزام‌های غیرقانونی دختران رزمی‌کار
به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته فیلمی از مبارزه‌ی بانوی موی‌تای کار ایران در مسابقات آزاد ترکیه منتشر شد که با کتک خوردن شدید او همراه بود. اعزام‌های غیر قانونی که مجوز شورای برون مرزی را ندارند و کسی هم پاسخگوی این اعزام های خودسرانه نیست؛ اقدامی که در سال‌های گذشته برای دختران نوجوان و جوان ایران صورت گرفت و صحنه‌های دلخراشی را در اذهان مردم ایران پدید آورد.
معصومه تاجیک موی‌تای کار تیم ملی ایران است که فیلم مبارزه او در مسابقات world fight night ترکیه طی چند روز گذشته در فضای مجازی پخش شد. با پخش این ویدیو بار دیگر حواشی زیادی مبنی بر، اعزام‌ دختران ایرانی به مسابقات رزمی آزاد که با قوانین ورزشی ایران سنخیت ندارند مطرح می‌شود.درکلیپ پخش شده ملی‌پوش تیم موی‌تای بانوان در طول زمان مسابقه، درگیر حفظ حجاب اسلامی است که البته موفق هم نبود و همچنین به شدت از حریف خود کتک می خورد که مشاهده آن باعث افسوس خوردن می‌شود. آیا وقت آن نشده که شورای برون مرزی ایران و سازمان‌های ورزشی کشور فکری به حال چنین اعزام‌های غیر قانونی کنند؟ اعزام‌ها و مسابقاتی که تنها شرط‌ بندی و مادیات در آن‌ها مطرح است!
اعزام به مسابقات کازان سال 1395، مسابقات باشگاه‌های اوراسیا سال 1396 و کسب مدال طلا در این تورنمنت، از سوابق معصومه تاجیک در تیم ملی موی‌تای بانوان ایران است. او همچنین سفیر ورزش و گردشگری کشور تایلند در ایران است که از سال گذشته این سمت را بر عهده گرفت.
حضور او در این مسابقات ترکیه بدون مجوز شورای برون مرزی ایران است و از همین رو فدراسیون ورزش‌های رزمی مسئولیتی را در مورد او بر عهده نمی‌گیرد اما چون این ورزشکار ملی‌پوش موی تای است، قطعا فدراسیون و انجمن مربوطه باید پاسخگو باشند. این مسئله در صورتی رخ داده که پیش از این هم شاهد کلیپ‌های دلخراش از کتک خوردن دختران ایرانی، در چنین مسابقات غیر قانونی بوده‌ایم و هیچ یک از مسئولان و سازمان‌های ورزشی کشور مسئولیت آن را بر عهده نگرفته‌اند.علیرضا امینی نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی با اظهار بی اطلاعی از حضور معصومه تاجیک در مسابقات ترکیه، توضیح داد: فدراسیون از این اعزام بی اطلاع بوده و در کم وکیف کار قرار ندارد. در حال حاضر نیز تاجیک در تیم ملی نیست و فدراسیون برای اعزام او به این مسابقات اقدامی نکرده است.

با همه این‌ها فدراسیون به این مسئله رسیدگی می‌کند تا تصمیمات نهایی را اتخاذ کند.او ادامه داد: ما مسابقات مکزیک را برای تیم ملی موی‌تای در پیش داریم و به همین دلیل فعلا اعزام فردی یا گروهی برای تیم‌ها یا بازیکنان مد نظر نداشته‌ایم. اگردر چارچوب قوانین فدراسیون خلافی صورت گرفته باشد قطعا رسیدگی می‌کنیم و این موضوع هم پیگیری می‌شود تا به نتیجه مطلوب برسیم. اگر او خلافی کرده باشد طبق قوانین فدراسیون برخورد می‌کنیم اما اگر اعزام او شخصی باشد خارج از وظایف فدراسیون است.امینی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته این اتفاق در رده‌سنی نونهالان و نوجوانان افتاد که فدراسیون بی تقصیر بود. اولیای این ورزشکاران در شبکه‌های مجازی اعلام کردند اعزام آن‌ها را با اختیار خود انجام داده‌اند. اما قطعا اگر در بحث معصومه تاجیک فدراسیون مقصر باشد پاسخگو بوده و پیگیری می‌کنیم.