به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۴۷۹۱۴

نخستین گوشی ۵G هواوی معرفی می‌شود

گروه فناوری: شرکت هواوی در نشست جهانی تحلیلگران اعلام کرده که قصد دارد نخستین گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه کند.
نخستین گوشی ۵G هواوی معرفی می‌شود
این روزها که شرکت‌های فناوری و غول‌های تکنولوژی بسیاری در جهان از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه فناوری اینترنت پرسرعت ۵G و ارائه زیرساخت‌های لازم برای توسعه آن خبر می‌دهند، شرکت چینی هواوی که در این زمینه تاکنون نقش پررنگی را ایفا کرده است، حالا در جریان نشست جهانی تحلیلگران سال ۲۰۱۸ که در شهر شنژن چین برگزار می‌شود، از برنامه‌های خود برای عرضه نخستین گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G در سال ۲۰۱۹ خبر داده است.با اینکه هواوی قبلا هم اعلام کرده بود به زودی گوشی هوشمندی را که از فناوری جدید اینترنت پرسرعت ۵G پشتیبانی می‌کند، را معرفی و روانه بازار می‌کند، حالا در این نشست زمان حدودی این عرضه را نیز اعلام کرده است.

این غول تکنولوژی چینی عنوان کرده که قرار است گوشی مجهز به ۵G در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی و عرضه خواهد شد. با توجه به زمان عرضه این گوشی، احتمالا نخستین گوشی هوشمند مجهز به ۵G، میت ۳۰ ( Mate ۳۰) باشد.نکته دیگری که در استفاده و توسعه فناوری ۵G مطرح است، رونمایی هواوی از تراشه و مودم‌هایی است که از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کنند. طبق گفته هواوی، مودم مذکور پهنای باندی معادل ۲.۳ گیاگابایت بر ثانیه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که قابلیت استفاده در مودم‌های جیبی و خودروهای خودران را نیز دارد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هوآوی