به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۱۴۷۹۳۱

روح مجازی «تلگرام» به «فیلتر» پیوست !

روح مجازی «تلگرام» به «فیلتر» پیوست !
✍️احسان محمدی
همین روزها اعلام می شود: « روح مجازی تلگرام به فیلتر پیوست». یکی دو روزی در موردش جوک می سازیم، بعد کمی غر می زنیم، تقلا می کنیم با فیلترشکن ورود کنیم، #دولت اعلام می کند در حال تلاش است تا محدودیت ها را بردارد ... بعد #عادت می کنیم! همیشه عادت می کنیم. اما این چند نکته را خطاب به بزرگان و تصمیم گیران عرض می کنم. باشد که مثل همیشه گوش ندهند:

1️⃣ چند وقت پیش آقای ضرغامی که بزرگوار وقتی رئیس صدا و سیما بود به آزادی بیان خیلی اعتقاد نداشت و حالا برای چگوارا و جان لاک کلاس خصوصی مبانی آزادی می گذارد، نوشت تعدادی از اعضای شورای فضای مجازی کشور توان ساخت یک ایمیل را ندارند! ... همین! ما هیچ، ما نگاه! ما کیانوش در برره!

2️⃣ در ایران اصولاً کسی نظر ما را نمی خواهد، یعنی جز در هنگام انتخابات و راهپیمای های دشمن شکن که در یک مقطع کوتاه فهیم و فکور می شویم، باقی اوقات ما را جزو میوه جات به حساب نمی آورند.

حضور بیش از 40 میلیون نفر در تلگرام و پافشاری آنها برای عدم ترک این فضا و پیوستن به شبکه های ساخت وطن هم خیلی مهم نیست لابد. «آقا به این مردم رو ندید، سوارمون میشن ها!»

3️⃣ پیش تر هم نوشتم که تکنولوژی نه خوب است، نه بد است و نه بی طرف است. مثل اسلحه. بستگی دارد توی دست چه کسی باشد و چطور از آن استفاده کند. انکار و حاشا و فیلتر کردن تلگرام و مبارزه با تکنولوژی مثل جنگیدن با سایه هاست. پیروز نمی شوید، اما خسته می شوید!

همانطور که سال ها جنگیدن با دوش حمام، برق، رادیو، تلویزیون، مدرسه رفتن دختران، رانندگی زنان، شناسنامه گرفتن،ماهواره، اینترنت و ...  جنگیدن با سایه ها بود. قربان تان بروم که نه تاریخ می خوانید، نه گوش می کنید و نه عبرت می گیرید. پس به جنگ تان ادامه بدهبد

4️⃣ من هم باور نمی کنم که #پاول_دوروف صرفاً برای رضای خدا و خلق خدا تلگرام را راه انداخته باشد. اصولاً یاد گرفته ایم که پنیرمجانی فقط ممکن است درتله موش موجود باشد.

همه کسانی که از تلگرام استفاده می کنند هم می دانند که اطلاعاتی که به اشتراک می گذارند ممکن است مورد استفاده صاحبان این شبکه قرار بگیرد اما کمی فکر کنید که چرا آنها حاضرند اطلاعاتشان مورد استفاده غریبه قرار بگیرد اما به آشنا اعتماد نمی کنند؟ 

5️⃣ صرفاً جهت استحضار عرض می کنم که ما در سال 2018 میلادی زندگی می کنیم نه سال سوم هجری قمری. دنیا دارد خودش را برای رونمایی ازWeb3 آماده می کند. لابد می خواهید بدانید Web3چیست؟ هر وقت نحوه ساختن یک #ایمیل را یاد گرفتید انشالله در مورد Web3 هم کسب اطلاع خواهید کرد! اگر خود تلگرام نتواند در مقابل فیلتر کاری کند خیلی زود یک شبکه جدید وارد این بازار بی انتها می شود. تا ابد نمی توانید در این اتوبان سرعت گیر بسازید. 

6️⃣ پیرمرد بی سوادی که الهه جامعه شناسی من است می گفت: «بچه ای که آب یخ خورد و از تلویزیون کارتون دید، چوپان نمی شود».  مردمی که مزه تلگرام و شبکه های مجازی را چشیدند، به عقب برنمی گردند. به فکر چاره ای بهتر از فیلتر باشید. 

7️⃣  سال گذشته در کنفرانس F8 Developer  #زاکربرگ موسس فیسبوک گفت: «فناوری جدید ما به شما امکان می دهد که با ذهن تان تایپ کرده و با پوست تان بشنوید».  آنها با فناوری جدید به کاربران اجازه دادند بدون استفاده از دست و تنها با دستور ذهن تا هشت کلمه در دقیقه تایپ کنند. 

دقت کردید؟با ذهن تایپ کنیم با پوست بشنویم!یعنی حتی اگر گوشی هایمان را از ما بگیرید و به دلیل استفاده از تلگرام در دهان مان فلفل بریزید باز فایده ندارد. زمین، دور خورشید خواهد گشت حتی اگر همه ما توبه کنیم! 

8️⃣  کاش این اراده ای که برای فیلتر کردن داشتید را صرف مبارزه با فساد و بهبود زندگی مردم می کردید. آن وقت خودمان می رفتیم فلفل می ریختیم توی دهان موسس تلگرام!

اگر این پنجره بسته شد دست به مهاجرتی نیمه مقدس به اینستاگرام می زنم و آنجا در کنار بزرگانی چون وحیدخزائی، امیر_تتلو، سحرتبر، خوبای تهرون، لمینتی ها، پروتزی ها، تو دلیا و ... به کار فرهنگی می پردازم. مگر همین را نمی خواستید؟
برچسب ها: فیلتر تلگرام