به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۱۴۷۹۸۴

تيراندازي به بازرسان سازمان ملل در سوریه

گروه بين‌الملل: در پي تيراندازي به طرف كارشناسان سازمان ملل در غوطه شرقي، یک مقام سازمان ملل متحد گفت که بررسی‌های کارشناسان سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به تاخير افتاده است.
تيراندازي به بازرسان سازمان ملل در سوریه
 وی علت تاخیر در آغاز به کار کارشناسان را مشکلات امنیتی در منطقه خواند و گفت که بخش امنیت و ایمنی کارکنان سازمان ملل در حال گفتگو با مقامات سوریه و روسیه برای تامین امنیت کارشناسان است. به گزارش خبرگزاری فرانسه بخش امنیت و ایمنی کارکنان سازمان ملل در گزارش اخیر خود تاکید کرده است که «برای افزایش امنیت در قسمت‌های خاصی از شهر دوما در حال هماهنگی با پلیس نظامی روسیه است.»
 روز چهارشنبه گروهی از کارکنان سازمان ملل که برای بررسی منطقه به دوما رفته بودند هدف تيراندازي قرار گرفتند. در پی این واقعه دبیرکل سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی اعلام کرد که آغاز کار بازرسان در دوما به تاخیر افتاده است. بازرسان برای بررسی حمله شیمیایی در شهر دوما چند روز است كه وارد دمشق شدند اما هنوز نتوانسته‌اند در منطقه حضور یابند. کشورهای غربی سوریه و روسیه را به حمله شیمیایی به دوما و مانع تراشی در روند تحقیقات متهم می‌کنند و می‌‌گویند که این دو کشور قصد دارند شواهد و مدارک را از بین ببرند.