کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعیین رییس کل بانک مرکزی تا دو روز دیگر

29 مرداد 1392 ساعت 19:25

گروه اقتصادي: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که در انتصاب و یا عزل در این وزارتخانه هیچ تعجیلی ندارم از مشخص شدن رییس کل بانک مرکزی در یکی دو روز آینده خبر داد.


علی طیب نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه با اشاره به این‌که در حوزه نظام بانکی مهمترین هدف رقابتی‌تر کردن این نظام است در مورد انتخاب رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در این مورد باید هماهنگی‌های لازم با ستادهای مختلف تیم اقتصادی انجام شود و احتمالا تا یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد. وی در مورد ملاک‌های خود برای عزل و یا انتصاب در وزارتخانه توضیح داد: بی تردید شایستگی، توانایی شخصی، هماهنگی و اعتقاد به برنامه‌های دولت همچنین هماهنگی بین دستگاه‌های ستادهای مختلف دولت از ملاک‌های ما برای هر گونه برکناری و یا جایگزینی خواهد بود.

طیب‌نیا افزود: اگر ببینیم که مسوولی در هر واحدی به خوبی کار کرده و آن بخش هماهنگ با اهداف دولت پیش می برد از وی استفاده کامل را خواهیم داشت. اما در صورتی که احساس شود نیاز به تغییرات وجود دارد در آن تعجیلی نیست و با آرامش انتخاب درستی را انجام می‌دهیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درمورد ادامه اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها افزود:‌ هدفمندی‌ یک قانون است و مرحله اول آن طبق قانون در جریان ادامه خواهد داشت.

وی در مورد این که آیا در بازنگری بودجه سال 92 درآمدهای مالیاتی نیز تغییر خواهد کرد گفت: مدیریت کسری بودجه 92 از برنامه‌ صد روزه است چرا که تمامی کارشناسان و نمایندگان مجلس نیز به این مساله وقوف دارند که بودجه جاری با عدم تحقق کامل موانع مواجه بوده و ما برنامه خود را در مدیریت برای جلوگیری از کسری بودجه متمرکز خواهیم کرد. مدیریت تراز مالی هدفمندی‌ یارانه‌ها و بودجه مالی از اولویت‌های برنامه اقتصادی دولت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره کنترل شاخص‌های کلان اقتصادی و اولویت‌های وزارت اقتصادی و دارایی دراین زمینه خاطرنشان کرد: مسائلی نیز ارز، تورم و تولید تنها در حوزه این وزارتخانه نیست و ماموریت‌هایی که کلیه تیم اقتصادی دولت باید با هماهنگی و انسجام پیش برده که در این رابطه برنامه‌هایی در حال تنظیم نهایی است. وی با بیان این‌که برنامه صد روزه تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه تا هفته جاری اعلام می‌شود یادآور شد: ما نیز تمامی برنامه‌های خود را تهیه کرده‌ایم اما اکنون به طور دائم در حال همکاری دستگاه‌ و وزارتخانه‌ها هستیم تا در صورت عملیاتی و نهایی شدن اعلام کنیم.


کد مطلب: 14799

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14799/تعیین-رییس-کل-بانک-مرکزی-دو-روز-دیگر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir