به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۳۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۴۸۰۲۷
نفت تهران نیازمند معجزه

فانوس‌ به‌دستان لیگ برتر فوتبال

گروه ورزشي: در حالی که لیگ برتر به دو هفته پایانی رسیده است، شش تیم روی کاغذ برای بقا در این رقابت‌ها می‌جنگند. در بین این شش تیم، نفت تهران برای بقا نیاز به معجزه دارد.
فانوس‌ به‌دستان لیگ برتر فوتبال
به گزارش ایسنا، لیگ هفدهم در حالی به ایستگاه بیست و نهم می‌رسد که تکلیف صدر و قعر جدول آن خیلی زود مشخص شد. در فاصله سه هفته مانده به اتمام لیگ برتر، پرسپولیس توانست قهرمان این رقابت‌ها شود و سیاه‌جامگان هم سقوطش به لیگ یک مسجل شد.در این بین تکلیف یکی دیگر از تیم‌های سقوط کننده به لیگ یک مشخص نشده است. شش تیم در حال حاضر روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کنند که در این گزارش به بررسی دیدارهای آن‌ها در دو هفته پایانی می‌پردازیم.
نفت تهران
رتبه: ۱۵
امتیاز: ۲۴
تفاضل گل: ۱۴-
هفته ۲۹: پارس جنوبی (میزبان: جم، نتیجه بازی رفت: تساوی بدون گل)
هفته ۳۰: ذوب‌آهن (میزبان: تهران، نتیجه بازی رفت: برد ۲-۰ ذوب‌آهن)
نفت تهران که در حال حاضر محتمل‌ترین کاندیدای سقوط به لیگ یک است در دو دیدار آینده باید به مصاف دو تیم بالای جدولی برود. پارس جنوبی در حال حاضر در رده هفتم قرار دارد و دیگر شانسی برای کسب سهمیه آسیایی ندارد. نکته‌ای که درباره پارس جنوبی وجود دارد این است که آن‌ها یکی از تیم‌هایی هستند که سخت شکست می‌خورند و در دیدارهای خانگی تنها دو بار متحمل شکست شده‌اند. البته نفتی‌ها می‌توانند به کاهش انگیزه بازیکنان پارس جنوبی باتوجه به مشخص شدن تکلیف این تیم در لیگ هفدهم امیدوار باشند.شاگردان افاضلی در هفته آخر هم باید به مصاف ذوب‌آهنی بروند که در ۱۴ دیدار آخرشان تنها در یک دیدار شکست خوردند. همچنین شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ذوب‌آهن به دنبال رده دوم هستند و با توجه به رقابت نزدیکی که با سایپا و استقلال دارند، تنها برای کسب پیروزی پا به این دیدار می‌گذارند.با توجه به دیدارهای پیش رو نفت تهران کار سختی برای بقا در لیگ برتر دارد و دیگر ماندن آن‌ها دست خودشان نیست. تنها راه آن‌ها این است که مقابل پارس جنوبی و ذوب‌آهن به پبروزی برسند و امیدوار به نتیجه نگرفتن دیگر رقبا باشند.
 
استقلال خوزستان
رتبه: ۱۴
امتیاز: ۲۷
تفاضل گل: ۱۸-
هفته ۲۹: سپاهان (میزبان: اهواز، نتیجه دور رفت: تساوی یک - یک)
هفته ۳۰: صنعت نفت آبادان (میزبان: آبادان، نتیجه دور رفت: برد یک – صفر صنعت نفت)
شاگردان عبدالله ویسی در دو دیدار آینده‌شان در هفته بیست و هشتم به مصاف یکی از رقیبانشان در راه فرار از سقوط می‌روند. البته سپاهان با توجه به اختلاف پنج امتیازی که با منطقه سقوط دارد، برای این که در هفته پایانی کارش به اما و اگر احتمالی نکشد، با جدیت تمام به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. در هفته پایانی هم صنعت نفت آبادان در یکی از داربی‌های خوزستان به مصاف صنعت نفت می‌رود که این دیدار برای شاگردان فراز کمالوند تنها از جهت داربی بودن مهم است و با توجه به رده هشتم صنعت نفت، تاثیری در سرنوشت زردپوشان آبادانی ندارد. نکته‌ای که شاید شاگردان عبدالله ویسی را در هفته پایانی یاری کند، محرومیت صنعت نفت آبادان از حضور تماشاگرانش در داربی خوزستان است.
سپیدرود رشت
رتبه: ۱۳ 
امتیاز: ۲۹
تفاضل گل: ۱۲-
هفته ۲۹: فولاد (میزبان: رشت، نتیجه دور رفت: پیروزی ۲ – یک فولاد)
هفته ۳۰: پرسپولیس (میزبان: تهران، نتیجه دور رفت: پیروزی یک – صفر پرسپولیس)
سپیدرود پس از نفت تهران، سخت‌ترین بازی‌ها را از لحاظ رتبه تیم‌ها در جدول رده‌بندی در دو هفته پایانی دارند اما آن‌ها از این شانس برخوردارند که هم تکلیف پرسپولیس و هم تکلیف فولاد در لیگ برتر مشخص شده است و بازی مقابل سپیدرود برای این دو تیم حساسیت خاصی ندارد. پرسپولیس دو هفته قبل قهرمانی‌اش را مسجل کرد و فولاد هم با قرار گرفتن در رده ششم با ۴۳ امتیاز، شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارد.
سپاهان اصفهان
رتبه: ۱۲
امتیاز: ۲۹
تفاضل گل: ۱-
هفته ۲۹: استقلال خوزستان (میزبان: اهواز، نتیجه دور رفت: تساوی یک – یک)
هفته ۳۰: استقلال (میزبان: اصفهان، نتیجه دور رفت: پیروزی ۳ – صفر استقلال)
دو دیدار هفته پایانی سپاهان در لیگ برتر، دو دیدار تاثیرگذار هم برای بالا و هم برای پایین جدول رده‌بندی دارد. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در نخستین دیدارشان مهمان استقلال خوزستان هستند که برای فرار از سقوط می‌جنگد، در نتیجه دیدار آسانی برای سپاهان نیست. همچنین آن‌ها در هفته پایانی میزبان استقلال تهران هستند که برای کسب نایب قهرمانی نیاز به پیروزی در این دیدار دارد. دیداری که با توجه به محرومیت سپاهان، بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود و همین مساله کار آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.
پدیده مشهد
رتبه: ۱۱
امتیاز: ۲۹
تفاضل گل: ۱-
هفته ۲۹: سیاه‌جامگان (میزبان: مشهد، نتیجه دور رفت: پیروزی ۲ – صفر پدیده)
هفته ۳۰: گسترش فولاد (میزبان: تبریز، نتیجه دور رفت: پیروزی ۲ – صفر گسترش فولاد)
پدیده به طور قطع آسان‌ترین دیدارها را بین تیم‌های پایین جدولی دارد. آن‌ها باید با سیاه‌جامگان بی‌انگیزه‌ای دیدار کنند که سقوطشان مسجل شده است. همچنین در هفته پایانی باید با گسترش فولاد بازی کند که در رده نهم قرار دارد و نتیجه این دیدار برای این تیم مهم نیست.
تراکتورسازی
رتبه: ۱۰
امتیاز: ۳۰
تفاضل گل: ۶-
هفته ۲۹: صنعت نفت آبادان (میزبان: تبریز، نتیجه دور رفت: تساوی یک – یک)
هفته ۳۰: فولاد (میزبان: اهواز، نتیجه دور رفت: تساوی یک – یک)
تراکتورسازی با توجه به اختلاف شش امتیازی با منطقه سقوط و تفاضل گل بهتری که نسبت به نفت تهران دارد، کمترین احتمال سقوط را داراست و تنها روی کاغذ همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند. این تیم با کسب یک تساوی از دو دیدار آینده‌اش می‌تواند بقا در لیگ برتر را روی کاغذ هم قطعی کند. تنها مشکل تراکتورسازان در دو دیدار پایانی، محرومیت تراکتورسازی از حضور تماشاگرانش در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان است.