به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۴۸۳۴۷

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

گروه ورزشی: سه تیم استقلال خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران هر کدام با دو بازیکن، دارای بیشترین نماینده در ترکیب برتر هفته هستند.
تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر
عصر روز گذشته هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران به پایان رسید و حدودا تکلیف تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر مشخص شد. شاگردان افاضلی در نفت تهران با قبول شکست سنگین 3 - 0 مقابل پارس جنوبی جم بعد از تیم سیاه‌جامگان به لیگ دسته اول کشور سقوط کردند. ذوب‌آهن اصفهان در یک‌ بازی حساس و مهیج، قهرمان لیگ برتر ایران را با نتیجه 2 - 1 شکست داد و در یک قدمی کسب عنوان نایب قهرمانی قرار گرفت.‌ در دیگر بازی حساس هفته تیم استقلال تهران در یک بازی پر افت و خیز با نتیجه‌ی پر گل 3 - 2 پیکان تهران را در هم کوبید و‌ سایپا تهران در خانه با از دست دادن موقعیت‌های فراوان گلزنی، مقابل گسترش فولاد تبریز با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.در دیگر بازی‌ها، تیم استقلال خوزستان با کسب برتری مقابل سپاهان اصفهان، بقای خود در لیگ برتر را تضمین کرد. تیم پدیده خراسان با نتیجه 2 - 1 دربی خراسان را با برد پشت سر گذاشت و‌‌ دیدار تیم‌های سپیدرود -‌ فولاد و تراکتورسازی - نفت آبادان به ترتیت با نتیجه تساوی 0–0 و 1-1 به پایان رسید.

 داوود نوشی‌صوفیانی (صنعت نفت آبادان)
درست در روزی که شاگردان ساغلام خود را به آب و آتش زدند و‌ به دنبال کسب برد در آخرین بازی خانگی بودند، با سد محکمی به نام نوشی‌صوفیانی مواجه شدند. این دروازبان جوان در جدال با تراکتور بی شک ستاره زمین بود. جایی که در نیمه اول شوت زیبای مهدی کیانی را از زیر طاق دروازه بیرون آورد و در ادامه با طرح‌ریزی یک ضد حمله سریع، پایه‌گذار تک گل تیمش شد. صوفیانی در نیمه دوم هم خوش درخشید و‌ بار‌ها با مقاومت در برابر بازیکنان تراکتور، آن‌ها را از رسیدن به دروازه خود محروم کرد و به شایستگی برترین دروازه‌بان برتر هفته بیست و نهم شد 

میلاد فخرالدینی (ذوب‌آهن اصفهان)
مدافع با تجربه‌ای که گویا قرار گرفتن در ترکیب هفته برایش امری عادی شده است. فخرالدینی که در نیم فصل اول مسابقات، افتی محسوس را تجربه کرده بود، با پیوستن به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیم فصل دوم، دوباره به روز‌های اوج خود بازگشت. مدافع کرمانی ذوب‌آهن در بازی مقابل پرسپولیس تهران، نفوذ کمتری را از سمت راست مسابقه انجام داد و بیشتر مشغول به انجام کارهای دفاعی شد. اما در یکی از معدود نفوذهای خود در نیمه دوم توانست از سانتر ارسالی سید محمد حسینی، نهایت استفاده را ببرد و با ضربه‌ی محکم و‌ رو پا ، گل اول ذوب‌آهن را وارد دروازه بیرانوند بکند.

 علیرضا نورمحمدی(سپیدرود رشت)
در مسابقه‌ای که شاگردان علی کریمی به تنها یک امتیاز برای تضمین بقای خود در لیگ برتر احتیاج داشتند، تجربه مدافع سابق پرسپولیس کمک بسیار زیادی به این تیم کرد. نورمحمدی که در اواسط نیم فصل دوم برای پوشش نقاط ضعف خط دفاعی سپیدرود به عضویت این تیم در آمد، امتیازات حساسی را برای سرخ‌پوشان رشتی به ارمغان آورده است. این مدافع با تجربه که در بازی اول خود با پیراهن این تیم مقابل سپاهان، یک گل سه امتیازی به نام خود ثبت کرده بود، در جدال با فولاد هم بدون نقص ظاهر شد و با هدایت به موقع خط دفاع ، از گلزنی مهاجمان فولاد ممانعت کرد و اکثر حملات آن‌ها را بی اثر نمود تا در تیم هفته جای بگیرد.

 شهرام گودرزی (پارس جنوبی جم)
بازیکن ریز نقش و شیرازی تیم پارس یکی از مهره‌های تاثیرگذار این تیم در نیم فصل دوم بوده است. گودرزی در بازی مقابل نفت تهران به عنوان مدافع چپ به بازی گرفته شد و عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.تیم نفت که در این مسابقه برای فرار از سقوط به هر سه امتیاز بازی نیاز مبرمی داشت، انجام حملات انتحاری را در دستور کار قرار داده و به همین منظور، برنامه‌های خود را برای استفاده از نقاط ضعف تیم پارس در منطقه چپ دفاعی طرح ریزی کرده بود. اما با حضور به موقع گودرزی در خط دفاع تیم بوشهری اکثر این حملات خنثی شد و موقعیت چندانی نصیب بازیکنان نفت نشد و آن‌ها با شکست در این مسابقه به لیگ دسته اول سقوط کردند.

 احمد نوراللهی (پرسپولیس تهران)
هافبک جوان و خلاق پرسپولیس که پس از سپری کردن دوران سربازی خود در تیم تراکتورسازی به جمع شاگردان برانکو بازگشت، حالا جز بازیکنان اصلی قرمزپوشان محسوب می‌شود. نوراللهی که در دو بازی اخیر پرسپولیس با توجه به مصدومیت محسن ربیع‌خواه کنار کامیابی‌نیا در پست هافبک دفاعی ایفای نقش می‌کند، در روز شکست تیمش مقابل ذوب‌آهن، ستاره پرسپولیس لقب گرفت. هافبک شمالی قرمزپوشان در این بازی با نفوذ به خط میانی ذوب‌آهن، توپ را تا پشت محوطه جریمه حریف انتقال داد و موقعیت‌های زیادی برای تیمش به وجود آورد. تک گل پرسپولیس هم در این بازی با پاس در عمق نوراللهی و ضربه‌ی علیپور به دست آمد. هافبک جوان پرسپولیس بلافاصله بعد از این گل با شوت از راه دور دروازه مظاهری را تهدید کرد که با واکنش این دروازه‌بان رو به رو شد.

 امید ابراهیمی (استقلال تهران)
امید ابراهیمی بی تردید رهبر بازیکنان استقلال در زمین است، بازیکنی که بی توجه به نتیجه بازی بی نوسانی انجام می دهد. ابراهیمی امروز به عنوان هافبک دفاعی استقلال تقریبا تمام توپ های وسط زمین را جمع کرد و البته در حملات خیلی زود به جمع بازیکنان هجومی اضافه می شد.فرمانده خط میانی استقلال امروز  در دقیقه ٨٩ گل سوم استقلال را زد تا تیم ١٠ نفره اش به پیروزی دست پیدا کند و روی کاغذ برای نایب قهرمانی همچنان شانس داشته باشد. 

 حکیم نصاری (استقلال خوزستان)
هافبک آبادانی استقلال خوزستان در نیمه اول گل اول تیمش برابر سپاهان را به ثمر رساند و تیم ویسی را به بازی بازگرداند تا یک کام بک فوق العاده دربرابر تیم زردپوش اصفهانی داشته باشند و در پایان جشن بقا در لیگ برتر را بگیرند. نصاری این فصل در تیمش عملکرد قابل قبولی داشته است و در بازی با سپاهان توانست اکثر جنگ های میانه زمین را از هافبک های تیم حریف ببرد و  بازی سپاهان را تخریب کند تا نامش را در لیست تیم منتخب بنویسیم.

 سید محمدرضا حسینی(ذوب‌آهن اصفهان)
هافبکی که سه امتیاز حساس به حساب ذوب‌آهن واریز کرد و بی اغراق تیمش را یک تنه به نزدیکی کسب مقام نایب قهرمانی لیگ رساند.حسینی در بازی مقابل پرسپولیس با ارسال دو پاس گل کلیدی، سرنوشت بازی را به نفع شاگردان امیر قلعه‌نویی تغییر داد. این بازیکن شیرازی در دقیقه ۷۰ با ارسال سانتری دقیق به داخل محوطه جریمه، پایه‌گذار گل اول تیمش شد و ذوبی‌ها را به بازی برگرداند. اما اوج هنرنمایی این بازیکن در دقیقه ۸۷ رقم خورد. جایی که کرنری از سمت چپ برای ذوب‌آهن به دست آمد و حسینی با ارسال مواج و زیبای این تو‌پ به داخل محوطه جریمه پرسپولیس کی‌روش را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن گل دوم ذوب‌آهن را در این بازی به ثمر رساند‌ و یک برد حیاتی برای تیمش به دست آورد.

 معین عباسیان (پدیده مشهد)
پدیده مشهد که با برد مقابل نفت تهران، خیال خود از بقا در لیگ برتر را راحت کرده بود، با آرامش روانی مناسبی در این مسابقه حاضر شد و بازی خوبی را از خود ارائه داد. معین عباسیان بدون شک، ستاره پدیده در دربی مشهد بود. بازیکن چپ‌ پایی که طراحی اکثر حملات تیمش در این بازی را بر عهده داشت در دقیقه ۳۲ با همکاری امین قاسمی‌نژاد گل اول پدیده را به زیبایی وارد دروازه عین‌افشار کرد. این بازیکن در ادامه فرصت‌های زیادی به خصوص در ضربات ایستگاهی به دست آورد که با بدشانسی هیچ کدام از آن‌ها راهی به دروازه پیدا نکرد و در نهایت شاگردان رضا مهاجری با اختلاف یک گل و با نتیجه ۲-۱ برنده این مسابقه شدند. 

یونس دلفی (استقلال خوزستان)
مهاجم اهل شوش استقلال خوزستان پس از بازگشت از هلند موفق شده تا عملکردش را بسیار بهتر کند، او در بازی با گسترش فولاد در اهواز گل زد و در این بازی هم سازننده گل اول تیمش بود و هم در ادامه دو گل بعدی را وارد دروازه ابراهیم عالمه کرد.دلفی که پیشنهادات جدی از اروپا دارد، ستاره این هفته لیگ برتر برد و اگر قدر خودش را بداند، می تواند آینده بسیار درخشانی در فوتبال داشته باشد. 

 
فرشید اسماعیلی (استقلال تهران)
هافبک جوان استقلال مثل هفته های گذشته از ستاره های استقلال بود، تیمی که در این روزها انتخاب بهترین بازیکن در آن کار بسیار سختی است. در روزی که استقلال عقب افتاد و در نیمه دوم برای جبران نتیجه سراسر حمله شد اسماعیلی پاس گل اول تیمش را به تیام داد، دو بازیکنی که این روزها به نقش اول گل های تیم شان تبدیل شده اند.اما این پایان کار نبود و اسماعیلی در دقیقه ٨٩ بازی و در شرایطی که استقلال ١٠ نفره برای زدن گل سوم سراسر حمله شده بود پاس گل سوم را به امید ابراهیمی داد و به ستاره تیمش تبدیل شد.
 
مرجع : ورزش سه