به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۴۸۳۸۱
قربانی اسیدپاشی:

کاش فروش اسید هم مانند ارز محدودیت داشت

گروه جامعه: یک قربانی اسیدپاشی پیشنهاد کرد که همانطور که برای فروش دلار و ارز محدودیت اعمال شده برای فروش اسید نیز چنین محدودیتی اعمال شود.
کاش فروش اسید هم مانند ارز محدودیت داشت
مرضیه ابراهیمی با اشاره به وقوع سه حادثه اسیدپاشی طی حدود یک ماه گذشته در کشور اظهار کرد: واقعیت این است که اسیدپاشی دردی نیست که با یک دوره درمان و با چند عمل جراحی به پایان برسد. دردی است که تا پایان عمر با آن درگیریم و علاوه بر آنکه زیبایی ظاهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد دردهای جسمی و عوارض فراوانی را برای ما قربانیان ایجاد می‌کند.وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا در رابطه با اسید پاشی دو اقدام مهم صورت بگیرد، گفت: اول اینکه می‌خواهیم در قوانین و مجازات‌های مربوط به اسیدپاشی تجدید نظر شده و مجازات‌های مربوط به آن افزایش یابد و دوم اینکه به دنبال ممنوعیت فروش و عرضه اسید هستیم و من امیدوارم همانطور که در فروش دلار و ارز محدودیت اعمال شده است در مورد فروش و عرضه اسید نیز این محدودیت و نظارت ایجاد شود.

این قربانی اسید پاشی با بیان اینکه باید هر فردی که می‌خواهد اسید بخرد مجوز لازم به آن را نیز دریافت کند، خاطرنشان کرد: همانطور که خرید و فروش مشروبات الکلی و حمل آن مجازات دارد باید حاملان و خرید و فروش کنندگان غیرمجاز اسید نیز چنین مجازاتی را تحمل کنند.ابراهیمی با بیان اینکه حکم‌های صادر شده برای اسید پاش‌ها نیز پایین است، گفت: شرایط قصاص نیز عملا طوری است که امکان قصاص وجود ندارد. اگر نگاهی به زندگی قربانیان اسیدپاشی بیندازید معلوم می‌شود که بسیاری از آنها نتوانستند حق خود را آنطور که باید از قانون بگیرند. بنابراین لازم است که در این قوانین بازنگری شود.این قربانی اسیدپاشی که همچنان نمی‌داند چه کسی به رویش اسیدپاشی کرده است اضافه کرد: علاوه بر اینکه قوانین باید بازدارنده‌تر شود معتقدم که باید مجازات‌های مربوط به قربانیان اسیدپاشی نیز بیشتر در جامعه اطلاع رسانی شود تا افراد از عواقب آن باخبر شوند.

وی با بیان اینکه اسید نه سلاح سرد است و نه سلاح گرم، گفت:‌ این مایع خطرناک می‌تواند تمام زندگی یک فرد را نابود کند و حالا من به عنوان یک قربانی و فردی که زندگی‌اش نابود شده می‌خواهم که قانون از ما حمایت کند.ابراهیمی با بیان اینکه بهانه‌های اسید پاش‌ها عمدتا بهانه‌هایی دم دستی و زودگذر است، گفت: با قربانیان اگر صحبت کنیم بسیاری از آنها به خاطر حسادت همکار، اختلاف نظر با جاری، عقده، کینه، اختلافات خانوادگی و ... قربانی اسیدپاشی شده‌اند. بنابراین طبیعی است اگر اسید به راحتی در دسترس آنها قرار نداشته باشد خیلی زود از این تصمیم منصرف خواهند شد و از سوی دیگر هزینه بالای این ارتکاب جرایم نیز می‌تواند آنان را از تصمیم خود منصرف کند
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اسیدپاشی