به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۴۸۴۲۶
در پی اعتراضات 11 روزه و پیوستن سربازان به تجمع های ضد دولتی

تظاهرات، نخست‌وزیر ارمنستان را ناچار به استعفا كرد

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر ارمنستان كه مورد حمایت روسیه است، به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها در این کشور از سمت خود استعفا کرد.
تظاهرات، نخست‌وزیر ارمنستان را ناچار به استعفا كرد
سرژ سرکیسیان، نخست‌وزیر ارمنستان که به تازگی در این سمت منصوب شده بود، به دنبال تشدید اعتراض‌ها در کشورش، از سمت خود کناره‌گیری کرد. سرکیسیان گفت: «این آخرین باری است که به عنوان رییس دولت برای شما سخنرانی می‌کنم. نیکول پاشینیان (از رهبران اپوزیسیون ارمنستان) حق داشت. من اشتباه کردم. در چنین شرایطی راهکارهای متعددی وجود دارد اما من به هیچ‌کدام دست نخواهم برد. کار من نیست. من از سمت ریاست دولت کشورمان کناره‌گیری می‌کنم.» اعتراضات علیه انتصاب نخست‌وزیر جدید ارمنستان امروز (دوشنبه) بار دیگر در ایروان پایتخت این کشور از سر گرفته شد. معترضان «بدون حضور رهبران‌شان» که توسط پلیس طی روزهای شنبه و یک‌شنبه بازداشت شدند، راهپیمایی‌های خود را آغاز کردند. نیکول پاشینیان نیز  از بازداشت آزاد شد. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، گروهی از نظامیان این کشور به «اعتراضات ضد دولتی غیرقانونی» در شهر ایروان پیوستند.

اعتراض‌ها در ارمنستان پس از آن آغاز شد که سرژسرکیسیان رئیس‌جمهوری ارمنستان كه دوره ریاست‌جمهوری‌اش تمام شده، نظام سیاسی کشور را از ریاست‌جمهوری به پارلمانی تغییر داد تا در قالب نخست‌وزیر به فعالیت سیاسی در این کشور ادامه دهد. مردم ارمنستان معتقدند او برای از دست ندادن قدرت این تغییر را اعمال کرده است. سرکیسیان روز دوشنبه هفته قبل برای احراز پست نخست‌وزیری معرفی شد و روز سه‌شنبه نیز پارلمان این کشور وی را به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد! خبرها همچنین حاکی از آن است اندکی پیش از استعفای سرکیسیان، «نیکول پاشینیان» رهبر مخالفان دولت ارمنستان یک روز پس از بازداشت توسط نیروهای پلیس این کشور، آزاد شد. به دنبال آزادی پاشنیان حامیان وی جشن شادی برپا کردند.
 
برچسب ها: ارمنستان