به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۴۸۴۷۱

سینما سودآورترین کالای فرهنگى است

گروه فر هنگي: کارگردان فیلم "سرو زیر آب" گفت: سینما بهترین نمونه کالای ایرانی است زیرا سودآوری بسیار بالایی برای ما دارد. فیلم ایرانی اگر خوب به تماشاگر معرفی شود بسیار بیشتر از خیلی کالاهای ایرانی سودآور و موفق است. این کالای فرهنگی البته برای سوددهی نیازمند تبلیغات درست و حمایت است.
سینما سودآورترین کالای فرهنگى است
محمدعلی باشه آهنگر کارگردان فیلم سرو زیر آب در گفت‌وگو با ميزان، درخصوص حضور خود با این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: این فیلم را برای بازار جشنواره جهانی فرستادیم زیرا از نظر من مهم ترین بخش جشنواره جهانی فیلم فجر بازار آن است. بازار موقعیت خوبی است که تولید کنندگان بتوانند به طور مستقیم با پخش کننده جهانی روبرو شوند.وی درباره احتمال موفقیت خود در پیدا کردن پخش کننده خارجی برای فیلم "سرو زیر آب" تاکید کرد: خیلی ساده بگویم و آن اینکه فیلم هایی که از ایران در مورد جنگ ساخته می شوند نمی توانند به سادگی به بازار جهان راه پیدا کنند. البته من این تجربه را قبلاً هم داشته ام و فیلم های قبلی‌ام مثل ملکه در جهان بازخورد داشته اند اما این اتفاق معدود بوده و خیلی زیاد رخ نمی دهد. از نظر من دلیل اینکه سینمای جهان سینمای دفاع مقدس ایران را پس می زند کاملاً سیاسی است.
/////////////////
کارگردان فیلم "ملکه" در همین راستا ادامه داد: مشکل بعدی درباره بازتاب فیلم های دفاع مقدس در سینمای جهان نبود پخش کننده داخلی برای این آثار است. سینمای دفاع مقدس کمی کنار زده شده و پخش کننده ها فیلم های دیگری را برای بازار جهانی ارائه می دهند. در کل سینمای ایران از لحاظ پخش کننده در خارج از کشور ضعف دارد که درباره فیلم های دفاع مقدسی بسیار بیشتر است.وی درباره تمایل خود برای دیده شدن در سینمای بین الملل تصریح کرد: به نظر من برای اینکه سینمای ایران بهتر معرفی شود و اینکه بتوانیم توانمندی آن را نشان دهیم باید تمامی ژانرها و سبک های سینمایی ساخته شود. به همین دلیل من همواره سینمای دفاع مقدس را ادامه داده ام و حاضر نیستم برای موفقیت بین المللی آن را تغییر دهم.
/////////////////
باشه آهنگر خاطرنشان کرد: حمایت از سینمای ملی حمایت از کالای ایرانی است. سینما بهترین نمونه کالای ایرانی است زیرا سودآوری بسیار بالایی برای ما دارد. فیلم ایرانی اگر خوب به تماشاگر معرفی شود بسیار بیشتر از خیلی کالاهای ایرانی سودآور و موفق است. این کالای فرهنگی البته برای سوددهی نیازمند تبلیغات درست و حمایت است.