کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

26 کشته و زخمی در محله ایرانی نشین تورنتو

اعتدال , 4 ارديبهشت 1397 ساعت 12:01

گروه بین الملل: پلیس کانادا هویت عامل حادثه اصابت خودروی ون به رهگذران در یکی از خیابان‌های اصلی تورنتو را که ۱۰ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی برجای گذاشت، شناسایی کرده است.


پلیس مظنون را "الک میناسیان"، ۲۵ ساله معرفی کرده است.این واقعه حدود ساعت ۱۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی در تقاطع خیابان‎های یانگ و فینچ رخ داد؛ ایرانی‎های بسیاری در این بخش از شهر زندگی می‌کنند.راننده از محل حادثه فرار کرد، اما پلیس او را کمی دورتر بازداشت کرد.یک شاهد حادثه به بی بی سی گفت که راننده ابتدا وارد پیاده رو شد به عده‌ای کوبید، به خیابان برگشت و کمی جلوتر مجددا در پیاده رو به مردم کوبید. بازداشت فرد مظنون در پی رویارویی با پلیس انجام شد.تصاویر ویدئویی رهگذران ظاهرا راننده را در حالی که شیئی را به سمت ماموران نشانه گرفته نشان می‌دهد. ماموران رو به مظنون فریاد می‌زدند زمین بیفتد. این مرد سپس بدون شلیک گلوله دستگیر می‌شود.

پیتر یوئن معاون پلیس تورنتو گفت که تحقیقات در مورد راننده در جریان است و از شاهدان عینی خواست پا پیش بگذارند. هنوز رسما تایید نشده که این حمله عمدی بوده است.مدیران بیمارستان سانی بروک تورنتو گفتند که شماری از زخمی‌ها به این بیمارستان منتقل شده‌اند.پس از حادثه مقامات از مردم خواستند به محل حادثه نزدیک نشوند. خدمات مترو هم در این بخش از شهر متوقف شد.تصاویر منتشر شده ماموران مسلح پلیس و امدادگرانی را نشان می‌دهد که برای کمک به مصدومان به محل شتافتند.گری لانگ سخنگوی پلیس تورنتو به شبکه "گلوبال نیوز" کانادا گفت: "گزارش‌ها حاکیست که یک ون سفیدرنگ از جدول گذشت، روی پیاده روی خیابان یانگ، در ضلع جنوبی فینج، رو به جنوب راند، و احتمالا به هشت تا ۱۰ نفر کوبید، البته این ارقام هنوز تایید شده نیست.

"جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در توییتی از اتاوا نوشت: "ما با همه کسانی که در حادثه تقاطع خیابان یانگ و فینچ تورنتو دستخوش قرار گرفته‌اند همدردی می‌کنیم."او از امدادگران و پلیس که به صحنه شتافتند قدردانی کرد و گفت، اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کند.جان توری شهردار تورنتو نیز این را "یک حادثه فاجعه بار" توصیف کرد.در سال‌های اخیر حملات رانندگان به رهگذران در اروپا و آمریکا افزایش یافته است.در اکتبر سال ۲۰۱۷ مردی در نیویورک وانتی را در مسیر دوچرخه سواران راند و هشت نفر را کشت.رضا هاشمی که در همان محل مغازه عکاسی دارد، به بی بی سی فارسی می گوید: "یک مشتری ایرانی برای عکس گرفتن آمده بود. به او گفتم که برود آن طرف خیابان پارک کند. وقتی برگشت یک دقیقه بعد صدای جیغ و داد آمد."او گفت که از ساختمان بیرون رفت و دید که مردمی روی زمین افتاده و عده‌ای مجروح شده‌اند.این شاهد می‌گوید: "آن طرف خیابان یانگ که حادثه روی داد پیاده روهای پهنی دارد و تیربرق هم جلوی راه نیست و راننده توانسته به راحتی بیاید در پیاده رو و مسافتی را در پیاده رو رانده و بعد دوباره به خیابان یانگ بازگشته و جلوتر دوباره به درون پیاده رو بازگشته است.

"او می‌گوید: راننده حتما خوب محل را می‌شناخته و می‌دانسته که اتومبیل از داخل پیاده روی آنجا می‌تواند رد شود. اگر مشتری من یک دقیقه دیرتر آمده بود، کشته می‌شد.هاشمی می‌افزاید: بلافاصله پلیس آمد. شاید کمتر از دو دقیقه بعد از ماجرا: "اداره پلیس پشت محل حادثه است."مجتبی درخشان، کارمند کتاب فروشی پگاه در نزدیکی چهارراه یانگ و فینچ، می‌گوید: بعد از حادثه، "نیروهای امنیتی از ما خواستند که از مغازه‌هایمان بیرون نیاییم."او افزود، حالا مغازه‌های سمت غربی خیابان یانگ را بسته‌اند. سمت شرقی که کتابفروشی در آنجا واقع است اما باز است.یک شاهد عینی دیگر که به انگلیسی شکسته صحبت می‌کرد به رسانه‌های محلی گفت: "وانت سفیدی را دیدم که ناگهان وارد پیاده رو شد و خیلی‌ها فریاد می‌زدند 'ماشین را نگه دار!' اما او همانطور راند و به بعضی از مردم کوبید. دیدم که سه نفر روی زمین افتاده‌اند و اصلا تکان نمی‌خوردند."یک شاهد هم به "سیتی نیوز" گفت که راننده مرد بود و هر کس سر راهش بود را زیر می‌گرفت.
Image result for ‫26 کشته و زخمی در محله ایرانی نشین تورنتو/ تصاویر‬‎

Related image

Related image


کد مطلب: 148493

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/148493/26-کشته-زخمی-محله-ایرانی-نشین-تورنتو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir