کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خاورمیانه كدام پاسپورت بهتر است؟

روزاروز , 4 ارديبهشت 1397 ساعت 14:01


گروه بين الملل: در میان ۱۶ کشوری که در منطقه خاورمیانه قرار گرفته‌اند بهترین پاسپورت متعلق به اماراتی‌هاست. سه کشور جنگ‌زده منطقه (یعنی عراق، سوریه و یمن) در انتهای فهرست قرار دارند و ایران هم چهارمین پاسپورت ضعیف خاورمیانه را بعد از این سه کشور دارد. با پاسپورت هر یک از کشورهای خاورمیانه می‌شود بدون ویزا به این تعداد کشور سفر کرد:
۱- اماراتی‌ها به ۱۴۳ کشور
۲- اسرائیلی‌ها به ۱۴۲ کشور.
۳- ترکیه‌ای‌ها به  ۱۱۱ کشور.
۴- کویتی‌ها به   ۹۰ کشور.
۵- قطری‌ها به  ۸۲ کشور.
۶- بحرینی‌ها به ۸۰ کشور
۷- عمانی‌ها به  ۷۷ کشور
۸- عربستانی‌ها به  ۷۴ کشور
۹- مصری‌ها به  ۵۱ کشور
۱۰- اردنی‌ها به  ۵۰ کشور
۱۱- فلسطینی‌ها به  ۴۲ کشور
۱۲-لبنانی‌ها به  ۴۰ کشور
۱۳- ایرانی‌ها به ۳۹ کشور
۱۴- یمنی‌ها به   ۳۸ کشور
۱۵- سوری‌ها به  ۳۲ کشور
۱۶- عراقی‌ها به  ۲۸ کشور

* اعصاب‌تون داغون‌تر میشه اگر بدونید اون ۳۹ کشوری که ما ایرانی‌ها می توانیم بدون ویزا به اونجاها بریم کجا هستند؟ ایرانی‌ها می‌توانند به این کشورها، بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی، سفر کنند: ارمنستان، آذربایجان، بنین، بولیوی، کامبوج، کیپ‌ورد، کومور، دومنیکا، اکوادور، گرجستان، گینه بیسائو، هائیتی، کنیا، لبنان، ماکائو، مالزی، مالدیو، موریتانی، میکرونزی، موزامبیک، نپال، پالائو، رواندا، ساموئا، صربستان، سومالی، تانزانیا، تیمور شرقی، توگو، ترکیه، تووالو، اوگاندا، ونزوئلا و زامبیا.

* شهروندان دیگر کشورها چه‌طور می‌توانند بیایند ایران؟
▫️شهروندان ۱۸۰کشور می‌توانند بدون ویزا یا با دریافت ویزای فرودگاهی سی‌روزه به ایران سفر کنند، هرچند که گاهی اوضاع خیلی آسان نیست. با این حال، به جز آن ۱۸۰ کشور، شهروندان چند کشور دیگر هم باید حتما از قبل و برای سفر به ایران ویزا بگیرند: افغانستان، بنگلادش، کلمبیا، هند، عراق، اردن، پاکستان، سومالی. و البته شهروندان سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا... شهروندان این سه کشور باید درخواست ویزا کنند، پرونده‌شان بررسی شود، در قالب تور به ایران سفر کنند و اگر آمریکایی هستند حتماً به‌همراه تورلیدرِ موردِ تأییدِِ پلیس ایران سفر کنند، محل اقامت‌شان و مکان‌هایی که می‌خواهند ببینند و مسیرهایی را که رد می‌شوند هم حتما ثبت کنند و به اطلاع مسوولان برسانند.

 


کد مطلب: 148506

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/148506/خاورمیانه-كدام-پاسپورت-بهتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir