به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۴۸۵۳۷

آخرین خبرها از جنازه مومیایی‌شده رضاشاه

گروه جامعه: آخرین اخباری که از منابع آگاه محلی به سایت روزآروز رسیده جزئیات تازه‌ای از نحوه کشف جنازه‌مومیایی‌شده رضا شاه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و سرنوشت آن را آشکار می‌کند.
آخرین خبرها از جنازه مومیایی‌شده رضاشاه
به گفته یکی از منابع محلی، پریروز عصر، مراحل حفاری برای توسعه بخش غربی حرم حضرت عبدالعظیم در جریان بود و تیم حفاری در محل مقبره تخریب‌شده رضا‌شاه، مشغول برداشتن بقایای نخاله‌های حاصل از تخریب‌ مقبره در دل خاک بوده‌اند. در همین حین کارگران و ماشین‌آلات حفاری به سطحی بتنی می‌رسند که برای عبور از آن که استحکام زیادی داشته، به یک پیکور مکانیکی متوسل می‌شوند. در نهایت، موفق می‌شوند سطح بتنی را بشکنند اما بر اثر شدت ضربات واردشده، جنازه‌مومیایی از چند نقطه دچار شکستگی شده و بنا به گفته یکی از کارگران، مومیایی درحالی پیدا شده که سه تکه شده بود.

به گفته این منبع آگاه محلی، سلفی معروف یکی از شهروندان در کنار مومیایی رضاشاه هم کار یکی از رانندگان ماشین‌های مکانیکی حاضر در صحنه بوده. یک منبع محلی به روزآروز گفته که پس از خروج مومیایی از محفظه بتنی، آن را در یک محفظه فلزی قرار داده و در همان محدوده حرم حضرت عبدالعظیم مجددا دفن کرده‌اند. دیروز خلیل‌آبادی، رئيس کمیسیون میراث فرهنگی شورای شهر، گفته بود مومیایی کشف‌شده در همان محل دفن شده ولی برخی دیگر از منابع خبر از انتقال مومیایی به بیرون از حرم داده بودند. همچنین گفته می‌شود که اداره تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی از امروز دستور داده عملیات حفاری و توسعه بخش غربی ادامه پیدا کند و حتی صبح امروز از ورود کارشناسان میراث فرهنگی به محوطه و بررسی موضوع جلوگیری کرده است.
برچسب ها: رضاشاه