به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۴۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۴

خبری‌عجیب از نحوه استخدام‌هاي دقيقه‌نودي

گروه سياسي: سايت خرداد نوشت: ...در آخرین لحظات عمر دولت دهم استخدام های عجیب و غریب ادامه داشته است و بدون سر و صدا نهاد ریاست جمهوری درست یک روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف با تصمیم جناب الهام دچار دگرگونی اساسی شده است.
خبری‌عجیب از نحوه استخدام‌هاي دقيقه‌نودي
بنا به اخبار رسیده یک روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف به یک باره تعداد پستهای سازمانی بر خلاف قانون برنامه از 300 پست به 550 پست ارتفا داده شده است ومتعاقبا تمام افراد به یک رتبه بالاتر ارتقا شغلی داده شده‌اند. همچنین بدون استعلام از وزارت اطلاعات برای برخی از مدیران، پست های معاونت ورئیس امور زده شده است. شایان توجه است که پست رئیس امور در معاونت توسعه همطراز با پست معاون وزیر می‌باشد و پست معاونت رئیس امور نیز معادل پست مدیر کلی در وزارتخانه هاست.

این تغییرات وانتصابات در شرایطی در هفته آخر کار دولت دهم وبا نظارت آقای الهام صورت گرفته است که فردی که مراجع نظارتی با ماموریت آموزشی 10 روزه وی نیز موافقت ننمودند بعنوان حساس‌ترین معاون این معاونت منصوب شده است. قابل توجه آنکه در این ایام با دستور مستقیم آقای الهام حدود 45 نفر از کارکنان قرارداد کار معین این مجموعه بدون هیچ گونه ضابطه ای بصورت پیمانی استخدام گردیده اند، بطوریکه راننده آقای الهام ظرف مدت چند هفته ابتدا بصورت قرارداد کار معین وسپس در هفته آخر بعنوان کارمند پیمانی بدون هیچ گونه ضابطه ای استخدام شده است.

حال سئوال اینجاست چنین تصمیماتی از دولت گذشته آن هم در روزها و ساعات پایانی بر چه اساسی جامه عمل پوشیده؟ در جواب باید گفت اینگونه تصمیمات با دوهدف صورت پذیرفته اول اینکه بار مالی بر دولت آینده افزوده شود ودوما بدنه مدیریتی دولت قبل در دولت کنونی حضور مستمر داشته تا آن بدنه از جامعه مدیریتی حذف نگردد و به عبارتی تفکر مدیریتی دولت گذشته یارانی برای آینده سیاسی خود داشته باشد البته آنچه میتواند بیش از این نکات مورد توجه باشد آنست که تصمیمات دقیقه نودی دولت گذشته چنانچه بر مبنای قانون نیز وضع شده باشد (که نشده) از این منظر محل ایراد است که بار آن بر دوش دولت آینده خواهد بود و حق تصمیم گیری از مدیران آینده سلب می شود و آنان را در عمل انجام شده قرار می دهد.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۰۹:۵۰
خوب معنای مهر ورزی از دیدگاه احمدی نژاد یعنی همین
اما از دید عقلا یعنی خود محوری ویکه تازی وظلم به دیگران
بهر حال ایشان رفتند اما نه به عاقبت بخیری (115439)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۱:۴۷
آقای احمدی نژاد کار با این مملکت کرد که. . . . و مغول ها یکجا نکردند. (115461)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۰۹:۵۶
حالا تازه اولشه ، محمود جون از اينا صد برابر بدترش رو هم داره. (115440)
محسن
United States
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۰۹:۵۹
به این میگن اخلاق سیاسی-اسلامی! (115441)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۱:۰۴
عجب اوضاعی!
اصلا معلومه تو این کشور چه خبره؟!
از رییس جمهور می خوایم هر چه زودتر جلوی این استخدام های فرمایشی و سفارشی رو بگیره! (115452)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۲:۰۲
امان از الهام جوووووووووووووووووووونم (115464)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۲:۰۳
در وزارت کشور هم همیطوره با پیگیری ویژه عده ای خارج از قانون در دقیقه 98 یعنی 23/5/92 استخدام شده اند (115466)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۲:۱۲
مهر ورزی آقای رییس جمهور به به اطرافیان خود تعلق داشت به نظر من عناصر احمدینژادی باید از پیکر دولت جدا شوند چون مثل دندان پوسیده در دهان میباشند که دندانهای دیگر را هم خراب میکنند (115470)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۲:۱۶
متاسفانه کسانی که با ازمون امتحان داد اند هیج خبری از استخدام اونها نیست در خرداد 91 ازمون استانداریها در کل کشور برگزار شده در جند استان محدود این نیرو ها حذب شده در بقیه استان ها هنوز بلاتکلیف مانده اند و هیج کس جوابگو این جوانان عزیز این مرز و بوم نیست که با حرف هایشون که یک روز میگن این استخدامی ها جز طرح مهر افرین بوده و فکر نمی کنند این افراد که امتحان داده اند قبول شده اند که یکسال و نزدیک به سه ماه از وقت گرانبهاشون منتظر جواب این استخدامی بوده کی باید جوابگو باشه چرا با احساسات و افکار این جوانان بیکار بازی میکنند . (115474)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۲:۲۶
این سوء استفاده ی آنها از اختیارات، یک تو دهنی محکم میطلبد. باید آنها را به جرم سوء مدیریت مورد پیگرد قانونی قرار داد تا لااقل درس عبرتی باشد برای دیگران. (115498)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۳:۱۰
بیخمود نبود که محمود به الهام نشان لیاقت به همراه معادل 80میلیون تومان نازشست داد.(اونم توآخرین روز ) لذا 1-بررسی کامل ومجازات متخلف.
2- لغو این مصوبات.
3-بیرون کشیدن حق بیت المال ازحلقوم متخلفان.
4- بنده وامثال بنده از این تبعیضات راضی نیستیم لذا خدا سزا ی اعمال ناروا رو بده وتصرفات این شکلی حرومشون باشه. (115507)
حبیب
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۰۰
وقتی می گن معجزه ی هزاره ی سوم ، فکر کردی الکی است . (115514)
عباسي91
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۳۰
استخدام دراصل خوبه يكنفر اشتغال به كار يعني نان آور 3نفر است ولي اگر پارتي بازي نشه عاليه پس دراصل خوبه ولي عرفا خوب نيست (115521)