به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۴۸۶۳۰
هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال

حل معادله ۳ مجهولی نایب‌قهرمانی و جشن سرخ‌ها

گروه ورزشی: لیگ هفدهم در شرایطی به هفته پایانی رسید که تیم‌های ذوب آهن، استقلال و سایپا برای کسب عنوان نایب قهرمانی می‌جنگند.
حل معادله ۳ مجهولی نایب‌قهرمانی و جشن سرخ‌ها
لیگ هفدهم به هفته پایانی خود رسید و پس از برگزاری ۸ دیدار در روز جمعه، رقابت‌های این فصل لیگ برتر به اتمام می‌رسد. پیش از آغاز هفته سی‌ام تکلیف قهرمان و دو تیم سقوط کننده به لیگ دسته یک مشخص شده است اما همچنان تکلیف نایب قهرمان لیگ نامشخص است.

پیکان – سایپا
این دیدار یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند تکلیف نایب قهرمان لیگ را مشخص کند. پیکان تهران که در سه هفته گذشته در کسب پیروزی ناکام بوده و با شکستی که هفته قبل مقابل استقلال داشت از کورس نایب قهرمانی جا ماند، در هفته پایانی می‌تواند نایب قهرمان لیگ را مشخص کند. شاگردان جلالی باید مقابل سایپایی قرار بگیرند که چهار دیدار از پنج دیدار گذشته‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. سایپای تحت هدایت علی دایی با درخشش مثلث تهاجمی‌اش که متشکل از مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و آرمان رمضانی توانسته نتایج خوبی در نیم فصل دوم لیگ هفدهم کسب کرد.در حال حاضر پیکان با ۴۵ امتیاز در رده پنجم و سایپا با ۵۱ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند.

نفت – ذوب آهن
ذوب آهن با پیروزی ارزشمندی که هفته گذشته مقابل پرسپولیس کسب کرد تا حد زیادی نایب قهرمانی خودش در لیگ برتر را تضمین کرد.شاگردان قلعه‌نویی این هفته باید به مصاف نفت تهرانی بروند که هفته گذشته با شکست مقابل پارس جنوبی سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شد. به نظر می‌رسد ذوب آهن کار سختی مقابل نفت ندارد.زردپوشان تهرانی هر پنج دیدار آخرشان را باخته‌اند ولی چشم امید آبی‌پوشان همشهری‌شان به آن‌هاست تا با متوقف کردن ذوب آهن بتوانند به نایب قهرمانی برسند.در حال حاضر نفت با ۲۴ امتیاز در رده پانزدهم و ذوب آهن با ۵۲ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارند.

سپاهان – استقلال
این دیدار ابتدا قرار بود بدون حضور تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود اما با تصمیم کمیته انضباطی، این دیدار در حضور هواداران دو تیم برگزار خواهد شد.استقلال که در نیم فصل اول توانست پیروزی پرگل و ۳ بر صفر را مقابل سپاهان کسب کند امیدوار است تا با دبل کردن این تیم و عدم موفقیت ذوب‌آهن در دیگر دیدار این هفته، فصل را در رتبه دوم به پایان برساند. در حال حاضر سپاهان با ۲۹ امتیاز در رده چهاردهم و استقلال با ۵۱ امتیاز در رده سوم قرار دارند.

پرسپولیس – سپیدرود
تکلیف هر دو تیم در لیگ هفدهم مشخص شده است و تنها نکته قابل توجه برای این دیدار حضور علی کریمی مقابل تیم دوران بازیگری‌اش است. علی کریمی در شرایطی دوباره به ورزشگاه آزادی برگشته که پس از اتمام این دیدار باید شاهد برگزاری جشن قهرمانی سرخ‌پوشان باشیم. پرسپولیس و سپیدرود با ۶۱ و ۳۰ امتیاز در رده اول و ۱۲ جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

فولاد – تراکتورسازی
این دیدار تشریفاتی تنها از این جهت مهم است که دو تیم می‌خواهند فصل را با پیروزی و بهبود رتبه‌شان در جدول رده‌بندی به پایان برسانند.فولاد که در حال حاضر با ۴۴ امتیاز در رده هفتم قرار دارد می‌تواند با بردن تراکتورسازان، به رده پنجم برسد تا لیگ هفدهم را با رتبه‌ای بهتر از فصل گذشته به اتمام برساند.تراکتورسازان هم این فصل کم‌فروغ ظاهر شدند و با ۳۱ امتیاز در رده یازدهم قرار دارند.

سیاه جامگان – پارس جنوبی
این دیدار آخرین میزبانی سیاه جامگان در لیگ برتر است و آن‌ها باید امیدوار باشند تا شاید در فصل‌های آینده بتوانند از لیگ یک به لیگ برتر برسند. پارس جنوبی هم که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر توانست نتایج خوبی بگیرد و در حال حاضر با ۴۴ امتیاز در رده ششم قرار دارد می‌تواند با پیروزی برابر قعرنشین رقابت‌ها، فصل را با رتبه خوب پنجم به اتمام برساند.

گسترش فولاد – پدیده
دیدار تیم‌های میانه جدول که تاثیری در سرنوشت آن‌ها ندارد. گسترش فولاد که در ابتدای فصل از کاندیدای سقوط محسوب می‌شد، با فیروز کریمی به رده نهم رسیده است. پدیده هم که انواع و اقسام حواشی را در طول فصل تجربه کرد ۳۲ امتیازی است و در جایگاه دهم قرار گرفته است.

صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان
استقلال خوزستان هفته گذشته با پیروزی ارزشمندی که مقابل سپاهان کسب کرد از سقوط گریخت و این هفته مقابل دیگر تیم همشهری‌اش یعنی صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرد. هر دو تیم در طول فصل با مشکلات مالی مواجه بودند که این مشکلات در استقلال خوزستان بیشتر بود. این دیدار ابتدا قرار بود بدون حضور تماشاگر برگزار شود اما با تصمیم کمیته انضباطی حضور تماشاگران مجاز اعلام شد.در پایان هفته بیست و نهم صنعت نفت با ۳۹ امتیاز در رده هشتم و استقلال خوزستان با ۳۰ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

برنامه کامل هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است:
جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ – ساعت ۱۷
فولاد مبارکه سپاهان - استقلال تهران – ورزشگاه نقش جهان اصفهان
محمدرضا اکبریان – آرمان اسعدی – اسد حاج محمدی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدعلی فروغی
گسترش فولاد تبریز - پدیده خراسان - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
سعاد وفاپیشه – حمیدرضا کنعانی – عباس پورحیدری – محمدباقر پورباقر – ناظر: رسول فروغی
فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه غدیر اهواز
وحید صالحی – فرهاد فرهادپور – محسن بابایی – ابوالفضل گرجی – ناظر: حسین نجاتی
پیکان تهران - سایپا تهران – ورزشگاه شهدا شهر قدس
موعود بنیادی فر – مهدی عالیقدر – هادی طوسی – ناصر جنگی – ناظر: حسین عسگری
نفت تهران - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه تختی تهران
علی صفایی – امیر مبشر – علی احمدی – امیر عرب براقی – ناظر: بهرام مهرپیما
سیاه جامگان مشهد - پارس جنوبی جم - ورزشگاه ثامن مشهد
پیمان فرخی مهر – رحیم حاجی پور – مهرداد نجفی – کیوان علی محمدی – ناظر: علیرضا کهوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ – ساعت ۱۹:۱۵
صنعت نفت آبادان - استقلال خوزستان - ورزشگاه تختی آبادان
علی بای – احسان تیموری – یوسف مغروری – علیرضا حیدرپناه – ناظر: عبود سنگاشکن
پرسپولیس- سپیدرود رشت - ورزشگاه آزادی تهران
سیدمهدی سیدعلی – فرهاد مروجی – مهدی شفیعی – علی احمدی – ناظر: فریدون اصفهانیان
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال