به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۱۴۸۶۷۰
سران دو کره در یک قدمی آشتی تاریخی

جهان در انتظار ملاقات «اين» و اون»!

گروه بين‌الملل: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای دیدار با «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره جنوبی برای نخستین بار از مرز میان دو کره عبور می کند.
جهان در انتظار ملاقات «اين» و اون»!
رئیس جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی فردا جمعه در روستایی در مرز دو کشور که قرارداد متارکه جنگ در سال 1953 در آن امضا شد، دیدار می کنند. به گفته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، دیدار رهبران دو کشور در روستایی به نام «پانمونجوم» که قرارداد متارکه جنگ میان دو کره در سال 1953 در آن به امضا رسید، برگزار خواهد شد. کیم جونگ اون پس از آنکه در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از مرز عبور کرده و مورد استقبال ستاد تشریفات قرار می گیرد، در ساعت 10 و 30 دقیقه وارد کاخ صلح در این روستا می شود.

بنا بر اعلام مسئول دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی، گفت و گوی رهبران دو کره در این دیدار به بحث عاری سازی هسته ای و تضمین صلح پایدار منحصر خواهد بود. کیم جونگ اون در این سفر 9 همراه خواهد داشت که «کیم یو جونگ» خواهر او و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو کره شمالی از آن جمله هستند. رئیس پیشین اداره اطلاعات، رئیس اداره ورزش، یکی از اعضای پولیتبورو، رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و مسئول امور اتحاد دو کره، دیگر مقام های کره شمالی هستند که رهبر این کشور را همراهی خواهند کرد. همچنین پس از این دیدار یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کره به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شده و سران دو کشور آن را آبیاری خواهند کرد.