به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۱۴۸۶۷۶

امکانات جدید «جی‌میل» برای کاربران

گروه فناوري: جی‌میل (Gmail)، محبوب‌ترین سرویس رایگان ایمیل اعلام کرده است که قصد دارد با ایجاد تغییرات جدیدی در سرویس خود، امکانات بهتری برای کاربرانش فراهم می‌کند.
امکانات جدید «جی‌میل» برای کاربران
جی‌میل که نزدیک به ۱.۴ میلیارد کاربر دارد در بخش به روز رسانی خود گزینه‌ای را تعبیه کرده که بر روی آن نوشته شده است که «جی‌میل جدید را امتحان کنید.»
گرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که تغییرات چشمگیری در این نسخه جدید وجود ندارد ولی با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌شود که این تغییرات بسیار متنوع هستند.
    در نسخه جدید بخشی برای دسترسی آسان‌تر به تقویم و فهرست‌ برنامه‌ها و همچنین اخطار در مورد ایمیل‌های مشکوک ایجاد شده است.
    برای هر ایمیل گزینه‌ای برای بایگانی، حذف و علامت‌گذاری آن در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب پس از خواندن هر ایمیل کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که با ایمیل دریافتی چه کند.
    کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که ایمیل‌های ارسالی تا چه زمانی در سیستم باقی بمانند. مثلا یک ایمیل با درخواست کاربر از پیش می‌تواند تنها یک روز در سیستم بماند و حذف شود یا اینکه بعد از ۵ سال حذف شود.
    کاربران می‌توانند ایمیلی که به افراد دیگر فرستاده‌اند را حذف کنند حتی اگر ایمیل به آدرس فردی که از سیستم ایمیلی غیر از جی‌میل استفاده می‌کند، فرستاده شود.
    گوگل ایمیل‌های مهم را شناسایی می‌کند و آن را به بالای لیست ایمیل‌های دریافتی می‌فرستد. بدین ترتیب احتمال ندیدن ایمیل‌های مهم کمتر می‌شود.
    اگر کاربر به ایمیل دریافتی خود پس از گذشت چند روز پاسخ ندهد، سیستم آن را به فرد یادآوری می‌کند.
    در نسخه جدید گوگل پاسخ‌های آماده بیشتری را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند با استفاده از آنها در زمان خود صرفه‌جویی کنند.
    گزینه لغو اشتراک از لیست ایمیل مربوط به شرکت‌ها نیز با دستورالعمل‌های بیشتری همراه خواهد بود.
جی‌میل امیدوار است که با ارائه این تغییرات جدید علاوه بر بهتر کردن سیستم امنیت استفاده از سرویس ایمیل را برای کاربرانش بالا ببرد. بدین ترتیب کاربران راحت‌تر می‌توانند در مورد فعالیت‌های اینترنتی خود تصمیم بگیرند.
برچسب ها: جی‌میل