به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۱۴۸۷۵۷
سهام آسیایی رشد کرد

سهام اروپا به دنبال پنجمین هفته سوددهی

گروه اقتصادی: روز جمعه نتایج درآمدهای بالای بانک‌های اسپانیایی و بهبود وضعیت سهام تکنولوژی باعث شد سهام اروپایی رشد کنند.
سهام اروپا به دنبال پنجمین هفته سوددهی
روز جمعه نتایج درآمدهای بالای بانک‌های اسپانیایی و بهبود وضعیت سهام تکنولوژی باعث شد سهام اروپایی رشد کنند. درحالی‌که بازارهای آسیا با نتایج خوب وال‌استریت تقویت شدند و سهام کره‌جنوبی با خوشبینی ناشی از اولین دیدار رهبران دو کره، جهش کردند.استاکس۶۰۰، شاخص فراگیر سهام اروپا با ۰.۲ درصد رشد در مسیر ثبت بلندترین توالی سوددهی هفتگی خود از سپتامبر گذشته تا کنون قرار گرفت. درحالی‌که داکس آلمان ۰.۸ درصد بالا آمد و فوتسی انگلیس هم ۰.۲ درصد صعود کرد. کاک فرانسه هم ۱۳ واحد بالا رفت.این هفته نتایج عملکرد بانک‌ها مورد توجه اصلی سرمایه‌گذاران قرار گرفتند و اعلام درآمدهای بانک‌های بی‌بی‌وی‌ای و کایکسابانک اسپانیا سهام آنها را به ترتیب ۲ درصد و ۰.۱ درصد بالا برد. هر دو بانک به لطف تقویت بازارهای برون‌مرزی خود از میزان درآمد پیش‌بینی شده خود فراتر رفتند.گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۸ درصد رشد کرد اما همچنان به نظر می‌رسد در پایاین معاملات امروز، این هفته خود را با ۰.۹ درصد افت، خاتمه دهد.
با امید به این که اجلاس بین سران دو کره بتواند باعث کاهش تنش‌ها بین این دو شود و دو کره به مناقشات چند دهه‌ای خود پایان دهند، شاخص سهام کره‌جنوبی، کوسپی، در مدت کوتاهی بیش از ۱ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید. سهام کره بعدتر اندکی از سود خود را از دست داد و با ۰.۸ درصد سود به کار خود پایان داد. این درحالی بود که ارزش ون کره‌جنوبی هم ۰.۵ درصد در برابر دلار آمریکا بالا رفت.در ژاپن هم با تقویت سهام شرکت‌های در ارتباط با تولید تراشه کامپیوتری، پس از پیش‌بینی درآمد قوی ادونتست و کایوسرا، شاخص نیکی ۰.۷ درصد رشد کرد.بازارهای آسیایی امروز نیروی خود را از جهش بیش از ۱ درصدی شاخص‌های سهام وال‌استریت در معاملات دیشب آمریکا به دست آوردند. بازارهای آمریکا در معاملات دیروز با نتایج درآمدهای قدرتمند شرکت‌ها و بازگشت سهام تکنولوژی تقویت شدند.در بازار ارز، شاخص دلار که از اوج‌گیری اخیر میزان سود اوراق قرضه آمریکا قوت گرفته بود، در برابر سبد ارزهای مهم جهان در نرخ  ۹۱.۵۵۵ واحد ثابت ماند. روز پنج‌شنبه شاخص دلار رکورد ۳ و نیم ماهه ۹۱.۶۳۷ واحد را برای خود ثبت کرده بود.در برابر ین دلار اندکی از رکورد ۲ و نیم ماهه ۱۰۹.۴۹ ین خود که در معاملات پنج‌شنبه ثبت کرده بود، پایین آمد و در نرخ ۱۰۹.۲۸ ین در برابر یک دلار، تثبیت شد.
برچسب ها: بورس بازار بورس