به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۴۸۷۸۴

عملکرد سرخپوشان در لیگ هفدهم از نگاه آمار

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس در حالی در لیگ هفدهم عنوان قهرمانی خود را تکرار کرد که صاحب بهترین خط دفاع، بهترین خط حمله، بهترین گلزن، بهترین پاسور گل، بیشترین برد و کمترین باخت شد.
عملکرد سرخپوشان در لیگ هفدهم از نگاه آمار
تیم فوتبال پرسپولیس در هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با کسب 19پیروزی، 7 تساوی و 4 باخت از مجموع 30 دیدار و کسب 64 امتیاز با فاصله 9 امتیازی نسبت به تیم دوم، قهرمان شد.این تیم در حالی در لیگ هفدهم رقابت های لیگ برتر به قهرمانی رسید که در فصل قبل با 66 امتیاز این عنوان را کسب کرده بود و نتایج این تیم در فصل جاری 2 امتیاز کمتر از فصل قبل است.تیم فوتبال پرسپولیس تهران که برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود مبارزه می کرد، در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور 36 امتیاز یا به عبارتی 2.4 امتیاز برای هر دیدار کسب کرد؛ اما این آمار برای نیم فصل دوم تکرار نشد و سرخپوشان در 15 دیدار دور برگشت 28 امتیاز کسب کردند. این میزان امتیاز کمتر از امتیاز تیم های ذوب آهن با 36، استقلال با 34 و سایپا با 32 امتیاز بود. سرخپوشان پایتخت در 15 دیدار اول خود صاحب 11 پیروزی، یک شکست و 3 تساوی شدند؛ اما عملکرد شاگردان برانکو در نیم فصل دوم 8 پیروزی، 4 تساوی و 3 شکست شدند. 

این تیم در نیم فصل اول 27 گل یا به عبارتی 1.8 گل در هر دیدار به ثمر رساند اما سرخپوشان در نیم فصل دوم 21 گل وارد دروازه حریفان خود کرد که 6 گل کمتر از نیم فصل اول بود. با این حال پرسپولیس در مجموع با زدن 48 گل صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر شد. این تیم در لیگ هفدهم به طور میانگین در هر دیدار 1.6 گل به ثمر رسانده است. از طرف دیگر پرسپولیس در نیم فصل نخست لیگ برتر تنها 6 گل دریافت کرده بود ولی این تعداد در نیم فصل دوم به 11 گل رسید. سرخپوشان در مجموع 30 دیدار 15 گل دریافت کردند که نشان می دهد این تیم به طور میانگین در هر دیدار نیم گل دریافت کرده است.سرخپوشان با 19 پیروزی، بیشترین تعداد پیروزی بر حریفان و 4 شکست لیگ برتر را به پایان رساندند. علی علیپور مهاجم پرسپولیس با به ثمر رساندن 19 گل آقای گل این فصل از رقابت های لیگ برتر شد و در حالی که محسن مسلمان در نیم فصل دوم تقریبا نیمکت نشین بود، با ارسال 10 پاس گل، بیشترین تعداد پاس گل را در این دوره از رقابت های لیگ برتر ارسال کرد.
مرجع : ایرنا