به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۴۸۸۸۲

وضعیت مبهم والیبال ایران در آستانه بازی‌های آسیایی

گروه ورزشی: کمتر از سه ماه تا آغاز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا باقی مانده است، اما هنوز شرایط تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در این مسابقات مشخص نیست.
وضعیت مبهم والیبال ایران در آستانه بازی‌های آسیایی
بازی های آسیایی جاکارتا از 27 مرداد آغاز می شود. با تصمیم فدراسیون والیبال، قرار است تیم «ب» ایران در این مسابقات به میدان برود، اما هنوز نه سرمربی و اعضای کادر فنی این تیم مشخص شده و نه بازیکنانی که قرار است در این رقابت ها شرکت کنند.«خوان سیچلو» سال گذشته هدایت تیم زیر 23 سال ایران را بر عهده داشت و با توجه به قرارداد دو ساله ای که با فدراسیون والیبال دارد، به طور طبیعی باید گزینه اصلی هدایت تیم «ب» محسوب شود. با این وجود ظاهرا سیچلو تمایلی به هدایت این تیم در بازی های آسیایی ندارد و به مسئولان فدراسیون نیز پیغام داده که حاضر است به صورت توافقی قرارداد خود را لغو کند.سیچلو هم اکنون سرمربی تیم «اِما ویلاس والی» در سری B ایتالیا است و مسئولان فدراسیون از او خواسته اند پس از پایان مسابقات این باشگاه، به ایران سفر کند تا درباره ادامه همکاری یا لغو قرارداد با او تصمیم گیری شود.

در حال حاضر 26 بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال حضور دارند و «ایگور کولاکوویچ» سرمربی تیم ملی نیز اعلام کرده است تا پایان مسابقات لیگ ملت های والیبال، به تمام بازیکنان مورد نظر خود احتیاج دارد و آنها را در اختیار تیم دیگری نمی گذارد و پس از پایان این مسابقات، بازیکنان اصلی خود را برای رقابت های قهرمانی جهان انتخاب می کند و دیگران را به تیم «ب» می دهد.این مسئله به این معناست که سرمربی تیم «ب»، نمی تواند زودتر از سوم تیر که مرحله مقدماتی لیگ جهانی به پایان می رسد، بازیکنان حاضر در تیم ملی را در اختیار داشته باشد. سیچلو که پارسال نتوانست با تیم زیر 23 سال ایران در رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا و زیر 23 سال جهان عملکرد خوبی داشته باشد، به مسئولان فدراسیون اعلام کرده است که فاصله سوم تیر تا 27 مرداد برای آماده سازی تیم «ب» برای شرکت در بازی های آسیایی کافی نیست و به این دلیل ترجیح می دهد این مسئولیت را بر عهده نگیرد.نکته عجیب اینجاست که سیچلو با توجه به قراردادی که با فدراسیون والیبال دارد، به صورت ماهیانه حقوق خود را دریافت می کند و مسئولان فدراسیون هم به جای اینکه زودتر تکلیف او را مشخص کنند، زمان را از دست می دهند.

در شرایط کنونی نه مشخص است که سیچلو تا پایان مدت قراردادش (مهر 97) چه مسئولیتی در والیبال ایران خواهد داشت و نه قرارداد او فسخ می شود، تنها اتفاق این است که حقوق این مربی آرژانتینی به صورت ماهیانه پرداخت می شود، بدون اینکه کاری انجام دهد.از «جهانگیر سیدعباسی» هم به عنوان دیگر گزینه جدی برای هدایت تیم «ب» نام برده می شود. سیدعباسی همشهری «احمد ضیایی» رئیس فدراسیون والیبال است و رابطه بسیار خوبی با او دارد. این مربی ارومیه ای از اواخر اسفند 97 برای شرکت در یک دوره مربیگری سه ماهه، با معرفی فدراسیون والیبال، راهی مجارستان شده است.ضیایی به شدت علاقه دارد که از سیدعباسی در کادر فنی تیم «ب» ایران در بازی های آسیایی استفاده کند، اما همه چیز به ادامه یا قطع همکاری با سیچلو بستگی دارد.آخرین تجربه مربیگری سیدعباسی در سال 93 با هدایت شهرداری ارومیه بود. این تیم در آن سال، با وجود اینکه تیم پر ستاره ای محسوب می شد و در بازی نهایی هم از حریف خود پیش بود، فینال را به پیکان واگذار کرد و در رده دوم ایستاد. از آن زمان تاکنون، سیدعباسی در کادر فنی هیچ تیمی حضور نداشته است.سیدعباسی به دلیل یک تصمیم جنجالی که در آن سال گرفت، در میان هواداران والیبال ارومیه هم چندان محبوب نیست.

در سال 93 «سعید معروف» کاپیتان تیم ملی والیبال برای تیم شهرداری ارومیه بازی می کرد، اما در نیم فصل از تیم زنیت کازان روسیه پیشنهادی دریافت کرد و با موافقت سیدعباسی و مسئولان باشگاه، بدون اینکه هیچ پولی از رقم این نقل و انتقال نجومی به باشگاه برسد، از شهرداری جدا شد و به روسیه رفت. سیدعباسی دایی سعید معروف است و به خاطر آن تصمیم که ضربه بزرگی به تیم شهرداری ارومیه زد، با انتقادات زیادی روبرو شد.صرف نظر از انتخاب سرمربی، شیوه برگزیدن بازیکنان تیم «ب» هم مشخص نیست. حدود 10 روز قبل مهلت ارسال اسامی اولیه تیم ها برای شرکت در بازی های آسیایی به پایان رسید و فدراسیون والیبال هم در دقیقه 90 و با فشار مسئولان کمیته ملی المپیک، اسامی اولیه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم خود را اعلام کرد. گفته می شود این فهرست بلند بالا شامل حدود 40 تا 50 بازیکن است، اما ملاک انتخاب آنها برای حضور در تیم «ب» چیست؟ چه کسی آنها را انتخاب کرده است؟ این ها پرسش های بی پاسخ والیبال ایران، در فاصله کمتر از سه ماه تا آغاز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا است.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: والیبال