به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۴۸۹۰۰

قطعی تلگرام در ایران ادامه دارد، در برخی كشورها وصل شد

گروه فناوری: صبح امروز (حدودا ۴ صبح) پیام رسان تلگرام دچار اختلال و از دسترس کاربران ایرانی خارج شد. اشاره کنیم که این اختلال هم اکنون در ایران و بسیاری کشورهای اروپا و خاورمیانه احساس می شود.
قطعی تلگرام در ایران ادامه دارد، در برخی كشورها وصل شد
 این مساله در حالی اتفاق افتاد که ماه هاست شایعاتی در رابطه با فیلترینگ قریب الوقوع پیام رسان مذکور می شنویم و حتی بسیاری از نهادهای دولتی و سازمان های رسمی نیز به فعالیت کانال های اطلاع رسانی خود در تلگرام خاتمه داده اند.البته با در نظر داشتن این مساله که استفاده از پیام رسان مذکور با کمک شبکه های مجازی خصوصی هم غیر ممکن به نظر می آید نمی توان از دسترس خارج شدن آن را به مبحث فیلترینگ نسبت داد.

به دنبال قطع شدن دسترسی کاربران به پیامرسان تلگرام پاول دوروف در توئیتی دلیل قطعی تلگرام را اعلام کرد.وی در این پیام نوشت: دلایل اصلی اختلال درتلگرام عبارتند از: «۱- یک حمله بزرگ DDoS، ما نمی توانیم این تعداد زیاد IP را مسدود کنیم.» «۲-داغ شدن بیش از حد یکی از سرورهای تلگرام»دوروف در این پیام یادآور شد: ما از این بابت متاسف هستیم.
 
پیام‌رسان تلگرام از صبح روز یکشنبه در اروپا و ایران از دسترس خارج شده است. بنابر اعلام کاربران ایرانی امکان دسترسی به این پیام‌رسان حتی با فیلترشکن نیز ممکن نیست. در طول یک ماه گذشته اخبار ضد و نقیض بسیاری در خصوص صدور دستور فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام منتشر شده و به تازگی هم کانال‌های تلگرام مقام‌های دولتی و تمامی نهادهای دولتی تعطیل شده و به پیام رسان‌های داخلی منتقل شده است. همچنین مطابق گزارش‌های برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته فعالیت این پیام‌رسان در ایران کند شده بود.

مشکل ارتباطی تلگرام ابتدا توسط سرویس Downdetector کشف و ثبت و اطلاع رسانی شد. طبق اطلاعات این سرویس، 78درصد کاربران اروپایی با مشکلات ارتباطی در ارسال یا دریافت پیام در تلگرام مواجه شدند و دسترسی 21درصد از این کاربران به تلگرام نیز به طور کامل قطع شده است.

طبق آخرین خبرها؛ دسترسی به پیام‌رسان تلگرام که نزدیک به ۱۰ ساعت در بسیاری از کشورهای جهان قطع بود، در برخی مناطق فراهم شده است. در ساعت ۱۳ امروز – یکشنبه – با این وجود همچنان امکان نمایش تصاویر و ویدیو‌ها ممکن نیست. قابلیت “نمایش فوری” لینک‌ها (instant view) نیز همچنان غیرفعال است. گفتنی است تا لحظه تنظیم این گزارش، تلگرام در ایران و بخش های دیگری از جهان قطع بوده یا با اختلالاتی همراه بوده است.
مرجع : نامه نیوز