به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۴۸۹۱۴
وعده ورود زنان به ورزشگاه، ۲۱ ساله شد!

اصلاحات در ايران فقط وعده دادن است!

اصلاحات در ايران فقط وعده دادن است!
گروه سياسي: روزنامه‌ی خبرورزشی نوشت: این مصاحبه نشان می‌دهد از ۲۱ سال پیش بحث حضور خانم‌ها در استادیوم‌های فوتبال مطرح بوده اما هنوز محقق نشده است و لابد به خاطر عدم وجود زیرساخت‌ها در استادیوم‌های فوتبال ایران است. بی‌شک اگر اراده‌ای برای حضور خانم‌ها در استادیوم‌های فوتبال وجود داشت، می‌شد در این ۲۱ سال همه زیرساخت‌های حضور خانم‌ها در استادیوم‌های فوتبال را فراهم کرد و حتی در این راستا فرهنگ‌سازی هم کرد.

۲۱ سال زمان کمی نیست برای محقق کردن چنین خواسته‌ای. خیلی از کشورهای توسعه یافته در بیست و یک سالی که گذشته تغییر کرده‌اند و از کشوری به کشور دیگر تبدیل شده‌اند اما در ایران حتی زیرساخت‌ها هم تغییری نکرده است. استادیوم‌های تهران همان استادیوم‌های آزادی و تختی هستند. تیم‌های استقلال و پرسپولیس هنوز دولتی اداره می‌شوند در حالی که در ۲۱ سال گذشته بارها و بارها و در هر دولتی صحبت از این شده که این تیم‌ها خصوصی خواهند شد. این نشان می‌دهد اگر قرار نباشد کاری در این فوتبال شود حرفش را می‌زنند و اگر قرار است کاری صورت گیرد حرفش را نمی‌زنند بلکه انجامش می‌دهند.

از زمانی که صفایی‌فراهانی این حرف را زده اگر باشگاه‌ها هر سال خشت را روی خشت می‌گذاشتند همه می‌توانستند صاحب استادیوم اختصاصی شوند اما امروز فقط دو، سه باشگاه هستند که صاحب استادیوم اختصاصی هستند و تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی که قطب‌های اصلی فوتبال هستند، استادیوم اختصاصی ندارند. حالا فهمیدیم چرا تیم ملی با وجود غر زدن‌های کی‌روش در ۷ سال گذشته هنوز زمین تمرین ندارد و مجبور به تمرین در زمین پژوهشگاه است! البته اخیراً گام بزرگی برداشته شده و زمین شماره دو کمپ به زودی آماده می‌شود و برای جام ملت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد! این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای فوتبال ایران در ۲۱ سال اخیر است.

نه در فوتبال بلکه در همه جا مثلاً در صنعت خودرو. اگر قرار به حرف باشد ۲۱ سال که سهل است ۲۱۰ سال دیگر هم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد اما اگر قرار به عمل باشد ۲۱ سال خیلی زیاد است، خیلی. حتی می‌شود در عرض ۲۱ هفته و حداکثر ۲۱ ماه دست به خیلی از کارهای بزرگ زد. مثلاً کافی است به استادیوم‌های جام جهانی‌ در روسیه نگاه کنید. اینکه ۲۱ ماه گذشته در چه حالی بودند و اکنون چه وضعیتی دارند. آیا ما هم روزی را می‌بینیم که مسئولان ما به جای حرف زدن درباره کارهایی که قرار است در آینده انجام بدهند، از کارهایی که انجام داده‌اند حرف بزنند؟! ۲۱ سال پیش قرار بود صفایی‌فراهانی تلاش کند خانم‌ها به ورزشگاه بروند. خانم‌ها الان به ورزشگاه می‌روند، البته با گریم و تیپ پسرانه!

ملیحه
Canada
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۰:۲۶
اصلاحات واقعی در ایران بین سالهای 78 الی 83 اتفاق افتاد .. الان چیزی به نام اصلاح طلبی نداریم و متاسفانه در دو انتخابات اخیر عده ای با سوء استفاده از نام و برند اصلاح طلبی وارد میدان شدند اما هیچ اعتقادی به اصلاحات و رای مردم ندارند. (359334)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۰:۰۹
واقعی ترین اصلاحات را دولت سازندگی شروع کرد (359349)