به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۴۹۰۲۴

موسیقی تازه ترین درمان برای بیماری آلزایمر

گروه علمي: گوش کردن به موسیقی می تواند به تحریک احساسات و عواطف و بازیابی برخی خاطرات در ذهن انسان کمک کند و حالا محققان قصد دارند از همین ویژگی ها برای درمان بیماری آلزایمر استفاده کنند.
موسیقی تازه ترین درمان برای بیماری آلزایمر
به گزارش مهر،به نقل از یورکلارت، بررسی های پژوهشگران دانشگاه یوتا نشان می دهد موسیقی قادر به تحریک بخش هایی از مغز است که در جریان بیماری زوال عقل یا آلزایمر آسیب می بینند و همین آسیب به فراموشی و از یادبردن خاطرات انسان منجر می شود.آنان با بررسی همین بخش های مغز قصد دارند روش های درمانی تازه ای را بر مبنای تنظیم قطعات موسیقی خاص ابداع کنند تا با پخش موسیقی های منتخب قسمت های آسیب دیده از آلزایمر تحریک شده و خاطرات گذشته را به یاد آورند.
به گفته یکی از محققان موسیقی می تواند شبکه مغزی آسیب دیده افراد مبتلا به آلزایمر را احیا کند و کارکرد بخش هایی از آن را از ابتدا امکان پذیر کند. پژوهشگران پیش از این از تاثیر مثبت موسیقی برای درمان برخی انواع افسردگی، اضطراب و کاهش تحریک هم خبر داده بودند.در آزمایش های اولیه تاثیر مثبت پخش برخی انواع خاص موسیقی بر افراد مبتلا به آلزایمر در یک بازه زمانی سه هفته ای ثابت شده و حالا تلاش می شود بررسی های بیشتری در این زمینه به عمل آید.
برچسب ها: آلزایمر موسیقی