به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۴۹۰۶۰

پروژه سه آقای گل ایرانی در اروپا

گروه ورزشی: برخلاف چند سال قبل که مهاجمان ایرانی عملکرد خوبی در تیم هایشان نداشتند، حالا ایران مهاجمان بسیار خوبی در سطح فوتبال اروپا دارد و این موضوع کار سرمربی تیم ملی را برای ادامه کار سخت و سخت تر کرده است
پروژه سه آقای گل ایرانی در اروپا
چند هزار کیلومتر دورتر از ایران، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش و... حضور دارند که سختی های بازی در کشورهای اروپایی را به جان خریده و از ایران رفته اند تا در قاره سبز ماجراجویی هایشان را ادامه دهند.بهترین و گلزن ترین مهاجم ایرانی در اروپا، بدون شک علیرضا جهانبخش است. وینگر راست پای تیم آلکمار در این فصل 18 گل زده و در صدر جدول گلزنان این لیگ قرار دارد. او اگرچه مهاجم نوک نیست اما توانسته بالاتر از مهاجمان برتر هلندی قرار بگیرد و در جدول پاس گل ها نیز سوم است و روی هم در 30 گل تیم آلکمار تاثیر داشته که آماری استثنایی به حساب می آید. در همین لیگ، رضا قوچان نژاد با 8 گل دیگر مهاجم ایرانی به شمار می رود.مهاجم سابق پرسپولیس و تراکتورسازی نیز در اروپا عملکرد بسیار خوبی از خود به ثبت رسانده است. کریم انصاری فرد 17 گل در 24 بازی زده و در کنار پریژویچ، آقای گل لیگ یونان به شمار می رود.
 
کاوه رضایی در لیگ بلژیک و با پیراهن شارلوا 14 گل زده و میانگین هر 197 دقیقه یک گل را به نام خود ثبت کرده که آماری قابل قبول است. کاوه در جدول گلزنان لیگ بلژیک پایین تر از بهترین ها در رده پنجم قرار دارد.در لیگ برتر خلیج فارس علی علیپور درخشش عجیب و غریبی داشته و با 19 گل آقای گل فوتبال ایران است. او آنقدر خوش درخشید و آنقدر گل زد تا پرسپولیسی ها غیبت مهدی طارمی را احساس نکنند و به جوان اول تیمشان دلخوش باشند.سردار آزمون، مهدی طارمی و سامان قدوس نیز مهاجمان ایرانی شاغل در خارج از کشور هستند که روی هم 10 گل به ثمر رسانده اند و مهدی طارمی با 5 گل بهتر از دیگران عمل کرده است.
 
لیگ هلند: علیرضا جهانبخش (18 گل در 32 بازی)، رضا قوچان نژاد (8 گل در 32 بازی)
لیگ بلژیک: کاوه رضایی (14 گل در 35 بازی)
لیگ یونان: کریم انصاری فرد (17 گل در 24 بازی)
لیگ برتر: علی علیپور (19 گل)
لیگ روسیه: سردار آزمون (4 گل در 23 بازی)
لیگ قطر: مهدی طارمی (5 گل در 7 بازی)
لیگ سوئد: سامان قدوس (1 گل در 5 بازی)
مرجع : ورزش سه