به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۳ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۱۴۹۱۶

موتورسواران و عابران، 80‌% تلفات تصادفات

گروه حوادث: رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان خبر داد: 75 تا 80 درصد از قربانيان تصادفات منجر به فوت در استان خوزستان را راكبين موتورسيكلت و عابران پياده شامل مي‌شوند.
سرهنگ عادل مجدمي گفت: عابران پياده رقم بالايي از تصادفات منجر به فوت را در شهرها تشكيل مي‌دهند كه اين درصد در خوزستان رقمي حدود 40 تا 45 درصد است. پس از عابران پياده، موتورسواران با 25 تا 30 درصد تصادفات منجر به فوت در سطح استان، بيشترين فراواني را شامل مي‌شوند. مجدمي افزود: به طور كلي 75 تا 80 درصد آمار تصادفات منجر به فوت در استان خوزستان متعلق به موتورسواران و عابران پياده است و تنها 20 درصد را تصادفات ماشين با ماشين و يا ماشين با شيء و .... تشكيل مي‌دهد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان درباره قوانين تشديد برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابران پياده كه بنا بوده از امروز (شنبه) در تهران و برخي شهرستان‌ها به اجرا درآيد، اظهار كرد: دستوري در اين باره ابلاغ نشده است اما پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان همواره اعمال قانون درباره گذرگاه عابر پياده را از طريق سيستم‌هاي نظارت تصويري در دستور كار داشته است و در زمينه كاهش تصادفات در 4 ماهه سال جاري با پيشرفت خوبي مواجه بوده ايم.

وي دلايل درصد بالاي تصادفات مربوط به عابران پياده را عدم اطلاعات و آموزش‌هاي ترافيكي كافي براي عابران دانست و گفت: چند روز پيش با حادثه تصادفات منجر به فوت براي يك خانم مواجه شديم كه حادثه در محلي رخ داده بود كه 20 متر جلوتر از آن، يك پل عابر پياده وجود داشت. همچنين 100 متر بعد از محل حادثه يك سرعت‌كاه در مسير قرار داده شده بود و اگر شخص متوفي از پل عابر پياده استفاده كرده بود و يا از نزديك سرعت‌كاه عبور مي‌كرد هيچگاه چنين حادثه‌اي رخ نمي‌داد. مجدمي افزود: به عابراني كه در ساعات شب از گذرگاه‌ها عبور مي‌كنند، توصيه مي‌شود كه به منظور ديده شدن بهتر از لباس‌هاي سفيد و يا رنگ روشن استفاده كنند.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۶/۰۳ ۲۲:۳۱
باور کنید افراد سالمند از این پلها نمی تونند استفاده کنند. گناهشان چیست؟ (116480)