به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۴۹۱۷۰

پرده نقره‌ای رنگ تازه می‌گیرد

گروه فرهنگ و هنر: سینماهای سراسر کشور از امروز، 12 اردیبهشت با نمایش 6 فیلم جدید در نوبت دوم اکران نوروز رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرند.
پرده نقره‌ای رنگ تازه می‌گیرد
پس از شش هفته نمایش فیلم های «مصادره»، «به وقت شام»، «لونه زنبور»، «لاتاری»، «فراری» و انیمیشن «فیلشاه» که برای اکران نوروز انتخاب شده بودند از امروز آثار جدیدی بر روی پرده سینماها خواهد رفت.هفته گذشته نیز فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی جایگزین «فراری» یکی دیگر از آثار اکران نوروز شده بود تا با نمایش 6 فیلم جدید پرونده فروش اکران نوروزی بسته شود.اما علاوه بر تگزاس از امروز 6 فیلم «خجالت نکش»، «چهارراه استانبول»، «خوک»، «عصبانی نیستم»، «آن سوی ابرها» و «جشن دلتنگی» نمایش خود را آغاز می‌کنند.در خلاصه داستان فیلم سینمایی تگزاس با بازی حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، گابریلا پتری، توگان تی شی را و آدریانو تولوزا، آمده است هیچوقت یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس!

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» که بعد از 5 سال توقیف بالاخره از امروز نمایش خود را آغاز خواهد کرد درباره نوید، دانشجویی است که در جریان اعتراضات سال 88 دانشجوی ستاره می شود و برای رسیدن به نامزد مورد علاقه اش با مشکلاتی رو به رو می شود...باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضا میرآقا، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحید قاضی زاهدی و عباس جمالی در این فیلم ایفای نقش می کنند. فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به نویسندگی و کارگردانی رضا درمیشیان نمایش خود را در 33 سالن سینما آغاز خواهد کرد.فیلم سینمایی «خجالت نکش» نخستین ساخته بلند فیلمنامه نویس باتجربه سینما، رضا مقصودی است که در ژانر کمدی ساخته شده است.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: صنم حق داره خجالت بکشه چندتا بچه بزرگ و عروس داره. سنی ازش گذشته اما قنبر که به فکر پیشرفت مملکته اصلا خجالت سرش نمیشه معتقده «حلال کن هزار کن» خجالت نکش.احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، علی صالحی و سام درخشانی بازیگران فیلم سینمایی «خجالت نکش» هستند.

دیگر فیلمی که از امروز بر روی پرده سینما خواهد رفت «چهارراه استانبول» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی کیایی‌ست که برخلاف ساخته‌های قبلی وی در ژانر اجتماعی ساخته شده است.این فیلم با نگاهی متفاوت به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو داستان خود را روایت می کند.بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور، ماهور الوند، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، رضا شریف نژاد، علی گیل وری، شقایق جعفری جوزانی، مسعود کرامتی و مهدی پاکدل در «چهارراه استانبول» ایفای نقش می‌کنند.«چهارراه استانبول» به سرگروه سینما آزادی نمایش خود را در 45 سالن سینما آغاز می کند.فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به نویسندگی مشترک پوریا آذربایجانی و مونا سرتوه و کارگردانی آذربایجانی به جای «خرگیوش» در سرگروهی سینما زندگی روی پرده خواهد رفت.

«جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی و همچنین چهار طبقه اجتماعی است.محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی‌ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشکان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی در این فیلم ایفای نقش می کنند.فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی و نویسندگی مجید مجیدی که البته محصول کشور هند است نیز از امروز نمایش خود را آغاز خواهد کرد.در این فیلم که تمامی بازیگران آن هندی هستند و همین چند روز گذشته به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره سی و ششم جهانی فجر به نمایش در آمد، یشان خاطار و مالاویکا موهانان ایفای نقش می کنند.در خلاصه داستان تازه ترین ساخته مجیدی آمده است: این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است.فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» که در سرگروهی سینما جوان نمایش خود را آغاز کرده، موسیقی اش را «ای. آر. رحمان» آهنگساز مطرح و اسکاری هندی ساخته است.

فیلم سینمایی «خوک» با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا نیز در سرگروهی سینما کورش نمایش خود را آغاز کرده است.این فیلم که به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی در ژانر کمدی ساخته شده، نخستین نمایش خود را در جشنواره برلین تجربه کرد و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفته است.در خوک علاوه بر لیلا حاتمی و علی مصفا که برای اولین بار حضور در یک اثر کمدی را تجربه کرده‌اند هنرمندانی چون حسن معجونی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار و سیامک انصاری ایفای نقش کرده اند.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشه هوشمندانه‌ای بکشد...در بررسی فروش اکران نوروزی فیلم سینمایی «مصادره» با فروش 13 میلیارد تومان پُرفروش ترین، «لاتاری» با فروش 11 میلیارد و 745 میلیون تومان و «به وقت شام» با فروش 11 میلیارد و 135 میلیون تومان در مکان دوم و سوم پرفروش‌ها قرار گرفتند و به نظر می رسد فروش قابل قبولی برای آغاز سال 97 است.حالا باید ماند و دید که آثار به نمایش درآمده در نیمه دوم اکران نوروز نیز با استقبال مخاطبان همراه خواهد شد یا خیر؟
مرجع : ایرنا
برچسب ها: سینما اکران فیلم