به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۴۹۱۷۲

درخواست رئیس جشنواره کن از روحانی

گروه فرهنگ و هنر: رئیس و مدیر جشنواره کن، با ارسال نامه ای از "رئيس جمهور ايران" حضور جعفر پناهى در این جشنواره را خواستار شدند.
درخواست رئیس جشنواره کن از روحانی
پس از آنکه کانون کارگردانان در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس هیأت مدیره خانه سینما در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار رفع ممنوع الخروجی جعفر پناهی برای حضور در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن شدند، این بار پیر لسکور رئیس و تیری فرمو، مدیر جشنواره کن راساً در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، خواستار رفع این محدودیت قانونی شدند و درخواست سینماگرانِ حامی پناهی را تکرار کردند.در متن این نامه به تاریخ 29 آوریل 2018 خطاب به رئیس جمهور آمده است:

«جناب آقای رییس جمهور، فستیوال کن مفتخر است که سنت دیرینه ای در تبادلات سینمایی با سینمای ایران دارد. فیلمهای ایرانی بسیاری در بخش های مختلف فستیوال ما به نمایش درآمده اند و شاهدی بوده اند بر پویایی سینمای شما که شهرت جهانی دارد.
امسال باز هم جشنواره ی ما مفتخر است که در ۷۱ مین دوره اش پذیرای یک فیلمساز بزرگ ایرانی باشد. فیلم «سه رخ» آقای جعفر پناهی یکی از فیلم های منتخب بخش اصلی جشنواره ی امسال است.
ما از شما تقاضا داریم که از دعوت فستیوال از آقای پناهی حمایت بفرمایید تا ایشان بتوانند از ۸ تا ۱۹ ماه مه در فستیوال حضور داشته باشند. از نظر ما این حضور بیانگر کیفیت روابط فیمابین است.
جناب آقای رئیس جمهور  جمهوری اسلامی ایران، احترامات عمیق ما را بپذیرید.
پیر لسکور
رئیس جشنواره
تیری فرمو
مدیر جشنواره»
درخواست رئیس و مدیر جشنواره فیلم کن از رئیس جمهور ایران درباره یک کارگردان!
مرجع : عصر ایران