به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۴۹۳۰
گزارش منابع خبري از حمله قريب‌الوقوع به سوريه

تصميم اوباما براي حمله نظامي به سوريه

گروه بين‌الملل: يک پايگاه خبري-تحليلي اسراييلي با اشاره به آمادگي آمريکا و متحدين منطقه‌اي‌اش براي حمله به سوريه از آماده‌باش نيروي دريايي روسيه براي اعزام سريع به اين کشور و نيز احتمال حمله موشکي دولت بشار اسد به اسرائيل، ترکيه و قطر خبر داد.
تصميم اوباما براي حمله نظامي به سوريه
دبکا مدعي شد که نيروهاي غربي و خاورميانه‌اي به رهبري آمريکا نيروهاي خود را شنبه شب و صبح يکشنبه به حرکت درآورده‌اند تا اولين ضربه را عليه سوريه وارد سازند. اين پايگاه خبري تحليلي به نقل از منابع نظامي خود مدعي شد که اولين حمله هدفمند نشانگر آغاز مجموعه‌اي از حملات تحت رهبري آمريکا براي سرنگون کردن دولت بشار است خواهند بود. اين عمليات‌ها ممکن است شامل ايجاد منطقه پرواز ممنوع و نيز جلوگيري از ورود نيروهاي دولتي به مناطق شمالي و جنوبي کشور باشد.

اين پايگاه اينترنتي اسرائيلي با اشاره به نشست امروز (يکشنبه) فرماندهان نظامي برخي کشورها در اردن ادعا کرد که هدف از اين نشست با حضور آمريکا، بريتانيا، ترکيه، عربستان سعودي، قطر، فرانسه، ايتاليا و کانادا هماهنگي براي حمله به سوريه است. شنبه شب چهار ناوشکن آمريکايي شامل موشک‌هاي کروز تام‌هاوک نيز به سواحل سوريه نزديک شدند.

در حالي که رسانه‌هاي غربي از آمادگي کشورهاي غربي و متحدين آنها درخاورميانه خبر مي‌دهند، نيروهاي نظامي اسرائيل نيز به صورت مخفيانه برنامه‌هاي خود را به پيش مي‌برند. به ادعاي اين پايگاه خبري تحليلي اسرائيلي در صورت حمله به سوريه، اسرائيل، ترکيه و قطر انتظار حملات موشکي از جانب اين کشور را خواهند داشت و بنابراين خود را آماده چنين وضعيتي مي‌کنند. هر سه دولت همچنين انتظار بروز حملات گسترده تروريستي را دارند.

در ادامه گزارش حاضر چنين ادعا شده است که مسکو نيز ناوگان دريايي روسيه را در درياي مديترانه و درياي سياه به حالت آماده‌باش درآورده است تا در صورت لزوم آنها را سريعا به جنوب و مرکز سوريه اعزام کند. دبکا در انتها اعلام کرده که درخواست‌هاي غربي‌ها براي ارائه اسناد استفاده دولت بشار اسد از گاز‌هاي شيميايي نيز راه به جايي نخواهد برد زيرا بنا بر ادعاهاي مطروحه در اين مواد شيميايي مقادير بسيار کمي گاز سارين با مقادير زيادي ساير گازهاي مبارزه با شورش‌ها ترکيب شده است. چنين ادعا شده که ايران مبدع اين فرمول است.

تصميم اوباما براي حمله به سوريه


پايگاه خبري الحيات؛ هم به نقل از منابع آگاه در داخل رژيم صهيونيستي اعلام کرد: باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا قصد دارد برضد نظام سوريه دست به اقدام نظامي بزند. حمله ارتش آمريکا به نظام سوريه، در حد حملات موشکي و هوايي خواهد بود و ارتش آمريکا از نيروي پياده زميني استفاده نخواهد کرد. راديو اسراييل هم در اين باره اعلام کرد: منابع نظامي در تل آويو اعلام کرده اند، ارتش آمريکا در حمله نظامي خود برضد نظام سوريه از موشک هاي کروز و تامهوک استفاده خواهد کرد و اين حملات را با حملات هوايي جنگنده هاي نظامي و نيز با استفاده از ناوهاي جنگي خود و زير دريايي هواي متقر در منطقه عمليات خود را در سوريه پوشش خواهد داد. پيش از اين نيز منابع خبري آمريکايي اعلام کرده بودند: ارتش آمريکا سناريوي اقدام نظامي برضد نظام حاکم در سوريه را فراهم کرده است.
مرجع : تسنيم