به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۴۹۳۳۱

موصل، 8 ماه پس از شکست داعش

گروه عكس: اگر از دور دست‌ها به شهر باستانی موصل عراق نگاه کنید، تنها چیزی که می‌توانید ببینید شبیه ساحل پر از شن و ماسه است.
موصل، 8 ماه پس از شکست داعش
از شکست داعش 8 ماه گذشته است و تلاش‌ها برای بازسازی عراق شروع شده است. موصل دومین شهر بزرگ عراق هم کمر همت بسته تا به روزهای زیبای گذشته خود بازگردد.
---
به گزارش «ایران آنلاین» به نقل از خبرگزاری الجزیره، کم کم عراقی‌ها به آنچه برایشان به عنوان خانه و زندگی باقی مانده باز می‌گردند و گرد جنگ و بوی خون از مغازه‌ها و خانه‌هایشان می‌زدایند.
بسیاری می‌گویند که دولت مرکزی در بازسازی عراق کند عمل می‌کند زیرا شدیدا سرگرم بیرون راندن تتمه نیروهای داعش از آخرین سنگرهایشان است.
مردم با حضور در بازار موصل تلاش می کنند هرچه زودتر به زندگی عادی خود برگردند.
ان‌جی‌اوهای متعددی هستند که با تمام همت و تلاش خود می‌خواهند به مردم موصل کمک کنند شهرشان را دوباره بسازند اما همه خوب می‌دانند بازسازی این شهر روندی چندساله است.
---
در مناطقی که بیشتر از سایران آسیب دیده است، ساکنان می‌گویند هنوز به دولت چندان اعتماد ندارند. اغلب خانه‌ها برق ندارند و آبشان برای ساعت‌های متمادی قطع می‌شود. مابقی نیز برای سکونت و زندگی امن نیستند.
---
در مرحله نخست‌ بازسازی، گروه‌ها تلاش می کنند اجساد را از زیر آوارها بیرون بکشند. ربیع ابراهیم حسن مدیر حفاظت مردمی موصل می‌گوید: «تشخیص هویت اجساد کار بسیار سختی است. ما تجهیزات، نیروی انسانی و فناوری کافی برای این کار را نداریم. وقتی جسدی را پیدا می کنیم، تلاش می‌کنیم مدرک هویتی‌ای را در نزدیک جسد پیدا کنیم و اگر موفق شویم فرض را بر این می‌گیریم که متعلق به اوست».
کلیسای موصل که پس از قدرت گرفتن داعش رو به تخریب رفت.
آنطور که حسن می‌گوید، اجساد مردم را با مراسم خاکسپاری معمولی دفن می‌کنند اما به اجساد نیروهای داعش دست نمی‌زنیم».
برچسب ها: موصل عراق داعش