به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۱۴۹۵۵۴
روحانی: مردم از ما اجبار و مسدود‌سازی را نمی‌پذیرند

با مسدود سازی و فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با بیان اینکه با مسدود سازی و فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم، گفت: ما با هم عهد و پیمان بستیم که به عقب برنخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه خواهیم داد. هر کاری بخواهیم در این سرزمین انجام دهیم باید مردم را قانع کنیم. باید افکار عمومی را قانع کنیم.
با مسدود سازی و فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز پس از ورود به شهرستان نیشابور، در اجتماع مردمی این شهر در ورزشگاه تختی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.گزیده‌ای از سخنرانی روحانی در اجتماع مردم سبزوار به‌شرح ذیل است:‌

* ما کشور بسیار بزرگی هستیم. ما روابط بسیار خوبی با همسایگان‌مان داریم،‌ با افغانستان، ترکمنستان و همه اطراف ایران؛ همچنین می‌خواهیم روابط خوبی با دنیا داشته باشیم. ما با هم عهد و پیمان بستیم در سال 96 که به عقب بر نخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد.

* اما عزیزان، مردم فهیم و بزرگوار و عالم نیشابور و مردم ایران،‌ هرکاری ما بخواهیم در این سرزمین انجام بدهیم، باید مردم را قانع کنیم. افکار عمومی مردم را قانع کنیم. اگر ما میخواهیم به مردم خدمت کنیم،‌باید راه را برای مردم بزرگ این سرزمین تسهیل کنیم. مردم از ما اجبار را نمی‌پذیرند. مردم ایران آگاه و دانا و انقلابی و هوشیار هستند و به آینده می‌نگرند. کاری نکنیم که در برابر نسل‌های آینده پاسخ قانع‌کننده نداشته باشیم.

* اگر می‌خواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم، در صورتی امکان‌پذیر است که همه با هم باشیم. همفکر باشیم، دولت اگر می‌خواهد در اقتصاد موفق باشد باید راه را برای مردم باز کند. مردم اقتصاد را بهتر از دولتی‌ها اداره خواهند کرد. این استان و شهرستان ظرفیت‌های بسیار بزرگی را برای پیشرفت دارد. افتتاح بخشی از فولاد خراسان در یک ساعت پیش در شهرستان نیشابور نشان می‌دهد که این استان آمادگی برای قطب صنعتی کشور را دارد.

* ما در ایران در بخش فولاد امروز یکی از صادرکنندگان به‌نام در سطح جهان هستیم. ما فولاد را امروز به اروپا صادر می‌کنیم و یکی از صادرکنندگان فولاد به اروپا هستیم. اینجا سرزمین فولاد است؛ از سنگ آهن گرفته از سنگان و خواف تا نیشابور، مشهد و سبزوار و سراسر این استان پهناور، امروز ما شاهد افتتاح یک ظرفیت 2.5 میلیون تنی گندله‌سازی در مجتمع فولاد نیشابور بودیم. ما آمادگی و ظرفیت کامل برای حرکت در صنعت،‌ کشاورزی، در زمینه گردشگری و در زمینه مسائل امروز دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

* هرجا ما با هم حرکت کنیم، پیروز خواهیم شد. وعده ما به شما، از روز اول ایجاد اشتغال برای جامعه بود. وعده ما این بوده که جوان‌های ما بتوانند صاحب کار و زندگی شوند. وعده من به شما مردم ایران، اشتغال زنان و جوانان در این سرزمین بود. شما در استان خراسان‌رضوی، در همین سال گذشته 9 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتید. شما در همه زمینه‌ها، قدرت پیشرفت دارید. من از شما ملت ایران، می‌پرسم در دنیای امروز، در شرایط امروز، بدون فضای مجازی ما می توانیم برای جوانان‌مان اشتغال درست کنیم؟

* یکی از حرکت‌های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که راه ارتباطات مردم و راه کسب و کار از طریق فضای مجازی را باز کند. ما امروز تلاش می‌کنیم اینترنت پرسرعت را به تمام روستاهای ایران برسانیم. بعضی‌ها از اینترنت پرسرعت خیلی خوششان نمی آید و می گویند "کند" باشد. یک جوری که اگر بخواهیم به سایتی دسترسی پیدا کنید باید دقایق فراوان وقت تلف کنید. دنیای امروز دنیای ارتباطات و دنیای سرعت است. ما اگر میخواهیم در ایران فساد از بین برود راه آن اطلاع مردم و جوانان است.و بدون شفافیت و اطلاع مردم و حضور جوانان با دادگاه تنها، با پلیس تنها، با نیروی امنیتی تنها، نمی توانیم با فساد مبارزه کنیم. مردم باید از همه چیز با خبر باشند. باید دولت تمام اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد. امسال در بودجه سال 97 وقتی بودجه را تقدیم کردیم جوانان نسبت به جزئیات آن اظهارنظر کردند نباید خوشحال باشیم؟ از انتقاد و اظهارنظر ملت و جوانان نباید خوشحال باشیم؟

* همه باید باور کنیم این کشور از آنِ ملت ایران است. همه باید قبول کنیم، هر اقدامی می‌خواهیم بکنیم، مردم باید همراه ما باشند. فاصله با مردم مارا به جایی نمی‌رساند. ما در دنیای امروز نمی‌توانیم بگوئیم که مردم ما و جوانان ما از اطلاعات بی‌خبر باشند. حق اطلاع، حق شهروندی همه مردم ایران است.

* امروز در ایران بیش از 200 هزار اشتغال در طول همین 1.5 سال گذشته در فضای مجازی ایجاد شده است. امروز حمل و نقل مردم و رفت و آمد مردم در بسیاری از شهرها، نقل و انتقال بارها در بسیار از نقاط کشور، ارتباطات بهداشتی مردم، از طریق فضای مجازی است. با مسدودسازی ما به جایی نمی‌رسیم. با فشار به نسل جوان ما به جایی نمی‌رسیم. البته باید پیام‌رسان‌های داخلی خود را تقویت کنیم و حرف به‌حقی است. ما باید آنچه ایرانی است، حتی در فضای مجازی ما باید آن ‌ها را تقویت کنیم اما آیا می‌توان به‌نام تقویت فضای ایرانی، مردم را از ارتباطات و از مشاغل محروم کرد؟ این کار امکان‌پذیر نیست.

* ما باید به سمت قدرت ایران حرکت کنیم. امروز قدرت ایران، در سایه به‌دست آوردن فرصت‌هایی است که اگر امروز آن‌ها را به دست نیاوریم، فردا بسیار دیر شده است. ما در دنیای رقابت با همسایگان هستیم. در دنیای رقابت با شرق و غرب هستیم و نیازمند اقتصاد توانمند و قوی هستیم. نیازمند به قدرت صنعتی و دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان هستیم. باید خوداتکا و خودکفا شویم در بسیاری از زمینه ها. اما ایا می توان از ارتباط با دنیا خود را محروم کنیم؟ شما بدانید در دنیای امروز با انزوا و جدایی از جهان نمی توانیم به همه آرزوهای خود دست پیدا کنیم حتی اگر می خواهیم فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) را به افکار عمومی جهان صادر کنید. چگونه می خواهید انجام دهید. ما تعامل سازنده با جهان را می خواهیم اما زیر بار زور و حرف های غیرمنطقی از طرف هر قدرتی و ابرقدرتی باشد نخواهیم رفت.

* برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی که به عنوان مظهر قدرت دیپلماسی ملت بزرگ ایران است،‌قابل تغییر نخواهد بود. آن هایی که فکر می کنند با زور و فشار و تهدید می توانند ملت بزرگ ایران را تسلیم کنند اشتباه می کنند. ما در برابر مقاطع مختلف در برابر حرف زور دیگران ایستاده‌ایم و امروز هم خواهیم ایستاد.

*ما به دنیا بارها گفته ایم به دنبال سلاح هسته‌ای نیستم. به دلیل اخلاقمان فتوای رهبری و دین‌مان به دنبال سلاح نیستیم. نگویید ما چلوی ایران را میخواهیم بگیریم. شما نمی توانید بگیرد ان چه جلوی ما را گرفته اخلاق و ایمان و اسلام ماست. اگر ما سلاح هسته ای نمی سازیم به خاطر احکام دین مبین اسلام و فتوای اندیشمندان و فرهیختگان و رهبر دینی ما هست نه اینکه چون شما فشار اوردید یا می خواهید فشار وارد کنید اما تکنولوژی صلح امیز هسته ای را نگه خواهیم داشت.

* ما به دنبال تهدید جهان و تهدید منطقه نیستیم. شما هم بدانید، نمی توانید ملت ایران را تهدید کنید. مردم ما هشت سال در دفاع مقدس ایستادند. ما در مسیر منطقیم. در مسیر استدلال هستیم اما اگر می خواهیم در سیاست، سیاست خارجی، اقتصاد و خودکفایی موفق شویم امروز روز وحدت و اتحاد و همبستگی و برادری همه ما هست. سخنان را به صورت منطقی و بیان آشکار بگوییم. سلیقه‌های مختلف را ما می‌پذیریم. اعتقادات مختلف را می‌پذیریم. به همه مذاهب احترام می‌کنیم. به همه گویش‌ها و زبان‌ها افتخار می‌کنیم. اما افتخار اصلی ما اسلام و ایران است.

* ما در مسیر ایستادگی و قدرت ملی و تحول و پیشرفت دست به دست هم این مسیر را ادامه خواهیم داد. ما باید با مردم‌مان صمیمانه و دوستانه و برادرانه و با منطق و با استدلال آن ها را در یک مسئله‌ای اگر می خواهیم قانع کنیم. لج‌‌بازی با مردم در نهایت به ضرر کشور خواهد بود.

* دولت دوازدهم در برابر انواع فشارها ایستادگی خواهد کرد. عهدی که با شما بستیم وفادار خواهیم بود. اگر گفتیم مسیر پیشرفت برای کشور، این مسیر را ادامه خواهیم داد. منطق ما روشن است. ما میخواهیم مردممان در رنج نباشند و در رفاه باشند. اسلام این انقلاب، سختی و رنج مردم را نمی خواهیم. دین ما دین منطق و دین آسان است که هم دنیا دارد هم آخرت. بنابراین در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور حرکت خواهیم کرد.

* امسال سالی است که از لحاظ بارندگی به خاطر کمبود باران و خشکسالی باید همدیگر را در فصل تابستان کمک کنیم. به منابع آبی کمک کنیم. باید مسیر کشاورزی را متحول کنیم. خوشحالم که در استان خراسان رضوی، 340 هکتار از اراضی با کشت گلخانه‌ای امروز انجام می‌شود که 200 هکتارش مربوط به دولت یازدهم است. امروز برای سال‌های آینده 500 هکتار دیگر را در این استان آماده کردیم. ما راهی جز این نداریم. باید کشاورزی‌مان را متحول کنیم. باید آبیاری‌مان را متحول کنیم و شرایط را برای مشکلاتی که پیشرو‌است بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم و همه این‌ها در سایه وحدت و اتحاد و کار و تلاش و کوشش امکان پذیر است.در سال گذشته در خراسان رضوی 124 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است که بسیار قابل ملاحظه است. مسیر امروز ما باید مسیر رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان است. اگر می‌خواهیم مسیر ما پیشرفت کشور باشد، پس گفتمان‌مان را اقتصادی کنیم. با شعار اقتصادی مسائل ما حل نخواهد شد اما با گفتمان اقتصادی، می توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم. گفتمان تحول صنعتی، تحول کشاورزی، تحول اقتصادی در این کشور باشد، حتما می‌توانیم در این مسیر پیروز شویم.
مرجع : انتخاب

صدای یک ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۲۰:۵۳
آقای روحانی !! .... یا اینی که داره حرف میزنه بدل شماست ؟؟؟!! (359498)
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۲۳:۱۴
برای رد گم کردن ضعفهای اقتصادی هر دفعه یه چیزی رو علم می کنه؟ (359499)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۰۹:۰۷
حاجی شماکه مدعی زدوبندقردادهای بین اللمللی هستی حداقل کاری کهمی تونستی در موردتلگرام انجام بدی این بودکه بامذاکره با تلگرام کانالهای مستهجنش روفیلتر می کردی بخدا این حق جوانان نیست که گرفتار مسائل جنسی بشن و راه درستش رو که کار و ازدواج هست روبراشون تسهیل میکردی البته که شمااز وضع روستاها بی خبری چون روستاها نه به اینترنت بلکه به راه اب و برق و امکانات وتجهیزات کشاورزی نیازمند تره البته نمی خوام مقایسه کنم با دولت قبل اشتغال اینترنتی شمادر برابر گسترش خدمات غیر حضوری بانکهاو ادارات پشمم به حساب (359504)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۶:۱۹
بودن یا نبودن تلگرام برای مردم طبقه دو و سه فرقی نداره خواهشا حواشی را رها کنید و بداد فقر نداری مردم .گرانی طلا و دلار برسییییید (359509)