به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۴۹۶۹۸
تاجرنیا:

برخی حاکمیت دوگانه را در عمل پذیرفته‌اند

گروه سیاسی: علی تاجرنیا نماینده سابق مشهد در مجلس درباره درباره وضعیت قدرت سیاسی در خراسان رضوی و مشهد اظهار کرد: یک مسئله‌ در کشور وجود دارد که از قبل هم مطرح بوده به نام حاکمیت دوگانه که متأسفانه بخش‌هایی در این کشور سعی می‌کنند آن را نشر کنند.
برخی حاکمیت دوگانه را در عمل پذیرفته‌اند
تاجرنیا ادامه داد: در ایران یک قدرت داریم که منبعث از مردم است و شامل نهادهای انتخابی همچون مجلس و ریاست جمهوری می‌شود. به نظر این نهادها مجموعاً کمتر از 50 درصد قدرت را در اختیار دارند. از طرف دیگر شاهد نهادهایی هستیم که به هیچ عنوان با انتخاب مردم تغییر نمی‌کنند و همیشه حضور دارند و تأثیر می‌گذارند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: هرچقدر که به سمت مکان‌هایی مذهبی می‌رویم این نهادها تقویت می‌شوند. از این رو در شهر مشهد با توجه به اینکه بسیار شهر مهم و استراتژیکی برای کشور است، شاهد هستیم هم در گذشته و هم در وضعیت موجود، نوعی حاکمیت وجود دارد و این هم به نوع ساخت حکومت برمی‌گردد. در واقع یک مجموعه‌هایی مثل ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها که برای خود مصادری مشخص کردند و تبعیتی هم از خواست عموم مردم ندارند.

او گفت: این حاکمیت دوگانه را در رفتار و ظاهر پذیرفته و تبلیغ می‌کنند هرچند که در لفظ با آن مخالف هستند.در حال حاضر با توجه به شرایط جهانی و داخلی کشورمان در برهه‌ای هستیم که بیش از همیشه به اتحاد و وحدت کلمه نیاز داریم. مردم امروز تا حدودی نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد شدند و در این شرایط اگر احساس کنند که در دورن حاکمیت شکافی با این عمق وجود دارد، این منجر به ضعف حاکمیت خواهد شد و بی‌اعتمادی را بیشتر می‌کند. بخصوص در بحران‌های پیش رو و در تقابل با کشورهای متخاصم با ایران،‌ حساب کردن روی مردمی که اعتمادشان از حکومت سلب شده است تقریباً کاری غیر ممکن است.
مرجع : اعتمادآنلاین