به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۴۹۷۱۱

اين هم از آقاي صادق زیباکلام اصلاح‌طلب!

گروه سياسي: صادق زیباکلام، استاد دانشگاه که به تازگی برنده جایزه سالانه آزادی بیان دویچه‌وله آلمان شده می‌گوید اگر لازم باشد، حتی در مقابل «خیزش مردم» اسلحه به دست می‌گیرد!
به گزارش ايران آنلاين، او در بخشی از مصاحبه خود با سايت ایران وایر گفته است: «امروز، شانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۷، باز هم می‌گویم من با تمام وجود از نظام دفاع می‌کنم و حتی یک قدم هم جلوتر می‌آیم و خیلی آشکار و صریح می‌گویم که اگر این نظام در معرض سقوط قرار بگیرد -منظورم از این نظام، همین مجلس شورای اسلامی، همین مقام معظم رهبری، همین شورای نگهبان، همین روزنامه کیهان و مابقی است- اگر همین نظام دچار بحران شود و من ببینم در شرف سقوط است که یا در نتیجه خیزش مردم در داخل کشور و یا حمله امریکا، اسراییل و.. به کشور باشد، من شرمنده شما و شرمنده خیلی از مردم ایران هستم، ولی با تمام وجود از نظام دفاع می‌کنم. من از اسلحه و فشنگ و... متنفرم اما اگر پایش بیفتد، اسلحه هم دست می‌گیرم و از نظام دفاع می‌کنم که سقوط نکند!!»

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۱۷
سوپاپ اطمینان!!! (359523)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۲۱:۳۶
شماها رو باید یکماه ببرن تو عراق و سوریه تا معنی وجود امنیت رو درک کنید و شعار توخالی از پشت کامپیوتر ندهید (359564)
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۴۴
سلام معذرت میخام ولی همین مطالب باعث میشه دلواپسان ما رو برانداز معرفی کنن خرده حساب شخصی داری اینجور مطرح نکن (359526)
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۴۵
افعال معکوس (359527)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۵۸
سلام. خب کجای این گفته ی آقای زیباکلام عیب و ایراد دارد و با مواضع و موضوعات اصلاح طلبی همخوان و همخون نیست؟
این جوری که شما تیتر کرده اید، اصلاح طلبی مساوی است با هرج و مرج، آن هم هرج و مرجی که منجر به سقوط نظام شود! در این نگاه، اصلاح طلبی دقیقا" یعنی براندازی. (359530)
میثم
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۴:۰۶
.....مگه همه شهدای ما واسه این نظام جونشون فدا نکردن ، تا حالا یه سر به مرز سیستان زدی با سرباز و پاسدار و بسیجی و مامورای نیرو انتظامی فقط یه شب کنار میله مرزی بخوابی ، امثال شما وقتی کاره ای نیستین انتقاد میکنید وقتی کارا روبه عهده می گیرین رو سر مردم منت میذارین ، از آزادی بیان دفاع میکنید امام سر قبر رضا شاه شیون و زاری میکنید ، خودتونو روشنفکر میدونید اما از پهلوی حمایت می کنید ، (359533)
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۴:۴۴
امثال ایشان لیاقت آزادی رو ندارند (359539)
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۴:۵۴
با این حرفها میخواد حکمش رو لغو کنند. هر کس یه قیمتی داره! (359541)
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۵:۰۱
نسلی که در سال 57 انقلاب کردند هنوز معتقدند کار درستی انجام داده اند، در نتیجه برای حفظ دستاوردشان همه کاری خواهند کرد. مشکل زمانی ایجاد میشود که نسل جدید نسل انقلاب کننده ها را قبول ندارد و از نظر فکری و فرهنگی و .... خیلی باهم فاصله دارند. اگر راهی برای اصلاح جامعه و به دست گرفتن امور توسط جوانها و نسل جدید نباشد نتیجه اش تکرار انقلابی دیگر همچون سال 57 است. (359544)
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۵:۴۹
در ایم مملکت چه خبر است؟
بهار نیوز تو چه خبرته؟ (359548)
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۶:۱۳
تو هم ذات خودت رو نشون دادی سوپاپ جان (359551)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۶:۴۱
کامللا درست می گوید چون پیامدهای یک انقلاب دیگر یعنی سال ها پسرفت و آزموده را آزمودن خطاست فقط و فقط اصلاح جامعه به اصلاح حکومت منجر می شود نه هیچ راهی دیگر (359552)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۹:۳۸
در سالهای اخیر به رفتار و گفتارهای آقای زیبا کلام خیلی دقت کردم, متاسفانه همیشه دو پهلو موضع می گیرند. خیلی وقتها تحلیل و پیش بینی های خیلی دقیق و منطقی دارن و اما یکدفعه بعضی وقتها یه موضع گیری هایی میکنند که آدم حس میکنه با یک اصولگرای تندروی افراطی طرف حسابه (359557)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۹:۴۲
البته من شنیدم زیباکلام گفته که در دفاع از نظام اسلحه می گیرم و نه مقابله با مردم، عوام درس عبرت از تاریخ و وضع کشورهای همسایه نمی گیرند و فقط بلدند خراب کنند بدون اینکه ثانیه ای در عواقب اعتراضات خود اندیشه کنند، زیبا کلام اگر یک حرف درست در عمرش زده باشد همین مخالفت با حرکات ویرانگر انقلابی گری است (359558)
رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۲۰:۲۰
طوری تیتر می‌‌زنید که ظاهرا باید اصلاح طلبان ضد دین باشند ضد نظام باشند و برای سرنگونی نظام فعالیت کنند و این یعنی اصلاح طلب....
کاش می‌شد فهمید مردم از منظر اصول گرا و اصلاح طلب یعنی چی؟
یعنی هر که با ما بود اصلاح طلب یا اصول گرا... (359561)
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۰۰:۰۴
کاملا درست گفته است این را می گویند منتقد صادق (359568)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ۰۰:۰۴
براندازی این نظام یعنی بالکانیزه شدن ایران...یعنی تقسیم کشور بین چند قوم..یعنی جنگ شهری تو شهرهایی که توش چندتا قوم باهم زندگی میکنند...چون هر قومی میخواد تو اون شهر اداره شهر رو به دست بگیره...مثلا یه شهر مثل ارومیه رو در نظر بگیر هم کرد داره هم ترک...همدان هم ترک داره هم لر...خلاصه یه چیزی بدتر از شرایط امروزی سوریه و عراق...وقتشه بازی اصلاح طلبی و اصولگرایی رو بزارین کنار...ما دو تا حزب داریم ساده لوح ها و غیرساده لوح ها... (359569)