کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله مجدد اسراييل به حومه دمشق

19 ارديبهشت 1397 ساعت 9:12

گروه بين‌الملل: منابع خبری ز حملات هوايي اسراييل به مناطقی در نزدیکی دمشق خبر داده‌اند،


 منابع محلی از حمله اسرائیل به حومه غرب دمشق خبر دادند و صدای انفجارات مهيب در مناطق نزدیک به بلندی‌های جولان به گوش رسیده است. بر اساس گزارش‌ها، این حمله به یکی از مواضع نظامی در نزدیکی الکسوة واقع در جنوب دمشق انجام شده است. یک فرمانده نظامی سوریه در این باره به خبرگزاری رویترز گفت: حمله هوایی اسرائیل مقر وابسته به ارتش سوریه را هدف قرار داد که تلفاتی نداشت. شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع عینی گزارش داد که صدای انفجارهای مهیب در منطقه الکسوة شنیده شده است.

منابع محلی در حومه قنیطره گفتند، جنگنده‌های اسرائیلی وارد حریم هوایی سوریه شده‌اند.

اسراييل به تازگی به مقام‌های محلی خود در بلندی‌های جولان دستور آماده‌باش پناهگاه‌ها را صادر کرده است. ارتش اسراييل همچنین از استقرار سامانه‌های به اصطلاح «دفاعی» خبر داده و اعلام کرد که نیروهای نظامی این رژیم برای مقابله با حملات محتمل در حالت آماده‌باش هستند. اسراييل مدعی است که این اقدامات در واکنش به «فعالیت غیرعادی نیروهای ایرانی در سوریه» صورت گرفته است.

رامی عبدالرحمن، رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که هدف از این حمله انهدام زرادخانه «متعلق به حزب الله لبنان و ایران» بوده است. پیش از این اسرائیل نیروهای خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده بود. همچنین سیستم دفاع ضدموشکی اسرائیل در بلندی‌های جولان به حالت آماده باش درآمده بود. این حمله تنها چند دقیقه پس از اعلام خروج آمریکا از برجام انجام شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنان سه‌شنبه شب خود ایران را به حمایت از «تروریسم» و «آتش‌افروزی» در سوریه، یمن و عراق متهم کرده بود.
 


کد مطلب: 149767

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/149767/حمله-مجدد-اسراييل-حومه-دمشق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir