به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۱۴۹۸۳۰

آیا اون عادت کهنه خود را ترک کرده است؟

آیا اون عادت کهنه خود را ترک کرده است؟
گروه بين‌الملل: کیم جونگ اون تایید کرد که از لب تر کردن در کنار مون جائه این در نشست تاریخی لذت برده است اما آنچه که توجه رسانه های کره جنوبی را برانگیخت جریان یک امتناع بود. کیم را یک سیگاری قهار می شناسند اما در تمام مدت ملاقات او حتی یک بار هم در حضور مون سیگار روشن نکرد. شاید حفظ این کار احترامی ظاهری بود در برابر رئیس جمهور جنوبی ها که ۳۱ سال از کیم بزرگتر است.
 
غیبت حتی یک نخ سیگار در کل این ماجرا و مذاکرات با شگفتی همراه بود. در عکس های رسمی رهبر کره شمالی، او اغلب سیگاری بین دو انگشتنش دارد. کیم حتی این عادت را در ملاقات مدارس، بیمارستان کودکان و حتی این اواخر در جریان پرتاب موشک کنار نگذاشت. اما روز جمعه هیچ جا سیگار دیده نشد. سیگار هیچ جا نقشی ایفا نکرد، حتی روی میزهایی که کیم در ملاقات های رسمی حضور داشت خبری از جاسیگاری نبود. او حتی در ملاقات خصوصی اش هم سیگار نکشید و جاسیگاری هم جایی دیده نشد.

ساده است که تصور کنیم او پس از مذاکرات موفق در راه بازگشت به شمال سیگار روشن کرده باشد یا به جویدن آدامس های نیکوتین دار روی آورده باشد. شاید هم در خاک جنوب، آرام به اتاقی دیگر رفته باشد و سیگاری روشن کرده باشد. اما خارج از تصورات و احترام گذاشتن به مون، مقامات رسمی کره جنوبی معتقدند که کیم درک کرده است که روشن کردن سیگار در میانه مذاکرات صلح و خلع سلاح هسته ای ممکن است بی ادبانه و نادرست به نظر برسد. یکی از مقامات کره جنوبی به کره هرالد گفت: «ما شنیده بودیم که کیم جونگ سیگاری قهاری است. اما با توجه به اجلاس کره و آنچه که تعدادی از مقامات رسمی کره شمالی و جنوبی شاهد بوده اند می توان تفسیر کرد که او از سیگار کشیدن در منظر عمومی امتناع می کند.»

اگرچه نظم خود خواسته کیم شامل الکل نشد. براساس آنچه که از هتل محل حضور او شنیده می شود کره هرالد اعلام کرده که او با خرسندی همه پیشنهادات «مشروبات الکلی قوی» را در تمام ضیافت ها می پذیرفت. مشخص نیست که ترک سیگار او به محض بازگشتن به پیونگ یانگ به همراه همسرش ری سول جو، شکسته خواهد شد یا اینکه به دلیل بحث مذاکرات پیش رو ادامه پیدا خواهد کرد. روزنامه ژاپنی آشی شیمبون در گزارشی نوشت، داستانی وجود دارد که می گوید یکی از مقامات رسمی کره شمالی به این دلیل که به کیم گفته بود به خاطر سلامت اش سیگار را ترک کند کشته شد. می شود تصور کرد که او دست هایش را به هم می زند و می گوید: «من همیشه ازش می خوام که ترک کنه اما اون گوش نمیده.»