به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۴۹۸۴۲
در پی شلیک چند گلوله به شمال جولان از داخل سوریه

بمباران شدید سوریه توسط اسراییل

گروه بين الملل: صبح امروز پس از سالها اسرائیل سنگین ترین حملات را به سوریه انجام داد و انفجارهای شدید مناطق مختلف پایتخت سوریه را به لرزه درآورده است.
بمباران شدید سوریه توسط اسراییل
یه گزارش ایرنا، همزمان با این انفجارها، سامانه های ضد هوایی سوریه در این منطقه نیز فعال شدند. صدای انفجارها همچنان در سراسر دمشق شنیده می شود.اسرائيل با توپخانه شهر البعث واقع در منطقه القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد. ارتش اسرائيل دیشب اعلام کرد که 20 فروند راکت شلیک شده از خاک سوریه به سمت بلندی های جولان را شناسایی و شماری از آنها را رهگیری کرده است.

خبرگزاری  سوریه " سانا "  اعلام کرد: موشک ها به پایگاه های نظامی، فرودگاه ها، رادارها و سایتهای موشکی شلیک شده اند. فرودگاه الخلخله و تیپ 150 در السویدا مورد هدف موشک های اسرائیلی قرار گرفت. 

اسرائیل می گوید نیروهای سپاه پاسداران از داخل سوریه به این کشور حمله کرده اند اما منابع سوری می گویند نیروهای دولتی سوریه در واکنش به حملات اسرائیل به آن پاسخ داده اند.

یک سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه ای گفت که نیروی قدس سپاه پاسداران حدود ۲۰ "شی پرتابی" به سوی مراکز نظامی اسرائیل در طول مرز این کشور با سوریه شلیک کرده است.

براساس این بیانیه این حملات به بلندی های اشغالی جولان در ساعت ۲۱:۱۰ چهارشنبه شب انجام شد و چند شی پرتابی در آسمان منهدم شده است.

این سخنگو گفت حمله جراحات یا خسارات عمده ای به وجود نیاورده اما ارتش اسرائیل آن را "حمله شدید ایران" تلقی می کند و برای سناریوهای مختلف آماده می شود.

ساعاتی بعد افيخاى ادرعى سخنگوى ارتش اسراييل در توییتی نوشت كه اسراييل درحال زدن اهداف ايرانى در خاک سوريه است و هشدار داد كه دخالت سوریه عواقب بدى خواهد داشت.

اسكاى نيوز هم خبر داد كه اسراييل با موشک به دو فرودگاه نظامى خلخله و بلّى در سوریه حمله کرده است. همچنين گزارش شده كه اسراييل پايگاه لشكر چهار ارتش سوريه و منطقه جمرايا را هدف قرار داده.

منابع نزديك به مخالفان از انفجارهاى مهيب در نزديكى كسوه و جمرايا در ريف واقع درحومه دمشق خبر مى دهند. پیشتر از سوریه گزارش شد موشک هایی به مواضع سوری ها در روستای حضر در استان قنیطره اصابت کرده است.

تلویزیون سوریه و المیادین گزارش داده اند که ارتش سوریه در جواب حملات امشب اسرائیل به آن پاسخ داده است. تلویزیون سوریه گفته است چهار موضع اسراییلی ها هدف قرار گرفته. تلويزيون سوريه همچنین با پخش تصاويری می گوید که يک موشک اسراييل را ساقط كرده است.
 
برچسب ها: سوریه انفجار